Woensdag 1 september 2021

1 september 2021 - Altaussee, Oostenrijk

Uitgebreid hebben we zitten ontbijten, het is normaal tot 10 uur, maar we mochten nog blijven zitten en koffie pakken als we wilde, ze probeerde ook nog de croissantjes aan ons te  slijten, de rest ging ze wel opruimen, maar we waren niet de enige er zaten nog wat meer mensen na te tafelen… daarna naar de kamer, de werksters waren al geweest, ff spel weer bijgewerkt en gekeken waar we vandaag zouden heengaan.

Maar het belangrijkste is dat de zon schijnt ja ja…geen regen vandaag!

Vanuit ons raam kijken we op een skivliegschans “ de Kulm”. Skivliegen is een extreme vorm van schansspringen. Er wordt van een hogere en grotere schans gesprongen en deze behoort tot 1 vd 5 grootste en goedgekeurde ter wereld. ( in Slovenië, Duitsland, Tsjechië, Noorwegen staan de andere). Door de hogere snelheid wordt er ook verder gesprongen, meer dan 200 meter.

Met de auto er heen gereden en rondgelopen toch erg hoog om van af te vliegen Haha.

Daarna de auto opgezocht en zijn we richting het plaatsje Bad Aussee gereden, wat een leuk Oostenrijks plaatsje is dit, we zijn er alleen doorgereden omdat parkeren nogal moeilijk ging. Smalle straatjes met winkeltjes, terrasjes en Eettentjes, t zag er in ieders geval gezellig uit misschien ook omdat de zon scheen, gelijk meer mensen buiten dan afgelopen 2 dagen.

Bad Aussee ligt vlak bij de Grundlsee. Mooi meer(tje) waar je langs kon rijden tot we niet verder konden. Hier was een restaurantje en kon je even lekker aan t water zitten op een bankje, met het kabbelend water geluid op de achtergrond. Wat foto’s gemaakt en weer terug gereden… toen door naar de Altausseer See, dit lag vlakbij, ook hier gereden tot we niet verder konden en wat rondgelopen.

Auto weer opgezocht en de Loser panoramastraat gereden, de route op zich viel wat tegen want bij de parkeerplaatsen zag je net niet zo veel door de dennenbomen die voor je neus stonden maar halverwege zijn we gestopt en toen had je een schitterend uitzicht op de Altausseer See. Onderweg nog wat gegeten, john een rindfleishsuppe en ik frankfurters met een broodje. Als de zon wat wegging was het best fris daarboven, op ons gemak ff gezeten en toen naar het hoogste punt gereden, hier nog wat foto’s gemaakt en toen terug gereden richting hotel.

Eens kijken wat we morgen gaan doen!

Fijne avond allen

1. Jo:
    1 september 2021
    Mooi foto's weer!!!! Veul plezier.
  2. Carry Treffers:
    1 september 2021
    Wat een mooie foto's en het weer wordt steeds beter zie ik hier veel plezier nog.
  3. John en Mirjam:
    dank jullie wel!
  4. Netty:
    Zijn weer schitterende foto's 😘
  5. Zus van Ierland:
    Prachtige foto’s weer.
    Fijn dat jullie nu beter weer hebben.
  6. Arjan & Diana:
    2 september 2021
    Prachtige foto’s van een geweldig mooi natuur 😍😍, en top dat het droog was…. 😘😘
  7. Astrid, Bart en de kids:
    2 september 2021
    Prachtige foto's. Ziet er goed uit allemaal. Geniet van het zonnetje. Veel plezier en een goede reis nog 😍😘
  8. Don:
    2 september 2021
    Een heerlijk dagje dus! hopelijk blijft het zo doorgaan met het weer.