Vrijdag 3 september 2021

3 september 2021 - Sankt Wolfgang im Salzkammergut, Oostenrijk

Laatste dagje al weer hier, we hebben besloten om niet al te veel te doen omdat morgen weer een rijdag is.

Na het ontbijt zijn we richting Sankt Wolfgang gereden dit ligt aan de Wolfgangsee. Het was een uurtje rijden maar omdat het geen snelweg is doe je er wat langer over… in het plaatsje aangekomen een parkeergarage opgezocht die niet al te ver lag van de Schafbergbahn. Langs het meer zijn we die kant opgewandeld, onderweg nog kaarten gekocht. Bij de Schafbergbahn aangekomen, een kaartje gekocht. De prijs was best prijzig ( 39,50) maar het uitzicht maakte veel goed. Je kunt natuurlijk mooie wandelingen maken of naar beneden lopen of naar boven. Wij namen de heen en terugreis met de trein. Je gaat dan met een trein de Schafberg op. Sommige stukken gingen best steil.  ( 28%)Het duurde ongeveer een half uur tot de top, 1782 m hoog. Onderweg kruiste meerdere treinen elkaar en moest je wachten tot de ander voorbij was.

Boven aangekomen had je een schitterend uitzicht op verschillende meren. We moesten nog een stukje klauteren naar een restaurantje, waar we wat hebben gedronken. John had ook nog een goulashsoepje. Toen we terugliepen naar het stationnetje en we een foto van ons samen wilde maken kwam er ineens een blije vent achter ons staan die ook op de foto wilde Haha, oké prima jij mag er ook op.

Naar beneden was het drukker in de trein als toen we naar boven gingen. Tegenover ons zaten 2 jonge grietjes, toen we bijna beneden waren was onze grote wagon los geschoten waardoor een soort van noodrem actief werd en de wagon ineens stil stond en ik recht vooruit tegen de tietjes van die grietjes gelanceerd werd….oeps hahahaha sorry! Ik kon me niet tegenhouden. Nou ja ze konden gelukkig lachen en wij ook.

Het plaatsje zelf zijn we niet meer in geweest, john had last van z’n heup en z’n voeten knelde in z’n schoenen dus beter maar de auto opzoeken zodat hij zijn poepschoenen weer aan kon 🤣🤣.

Zo die zaten weer beter zei hij. Snuf snuf

In de auto nog naar het meer gereden, hier had je een route die je kon lopen en dan kwam je langs houten relaxstoelen, dacht altijd leuk voor een foto, maar helaas door het mooie weer lagen er mensen op te zonnen en gebruikte ze het als steiger om het water in te kunnen… dan maar weer teruglopen.

In de auto wat drinken gepakt, lang leve de elektrische koelbox die alles mooi koel houdt, een snicker  erbij en miepie ingesteld richting hotel…

Bij het hotel aangekomen was het zo druk dat we de auto niet eens meer konden parkeren, dus hebben we m in t midden van twee rijen auto’s gezet, we horen het wel als er iemand niet uit kan straks. Er zouden vandaag veel nieuwe mensen komen zei de ontbijtvrouw en wij mochten nog niet weg anders ging ze onze auto sleutel afpakken.

Dalijk een hapje eten en daarna alvast wat tassen  in de auto zetten, dan hoeven we morgen niet zo te sjouwen. Er is geen lift in het hotel, vandaar.

1. Carry Treffers:
    Goede reis voor morgen.
  2. Arjan & Diana:
    3 september 2021
    Wha un blije 🤣🤣, ach is ie ook weer vrolijk!! Nou alvast een hele goede veilige reis naar Hongarije morgen. Liefs ❤️❤️
  3. Don:
    3 september 2021
    Gelukkig zijn er nog blije mensen op de wereld anders zou het wel saai worden ha, ha.
    Goede reis morgen
  4. Zus van Ierland:
    3 september 2021
    Goede reis morgen. Rij niet te hard in Hongarije, pas een bekeuring gehad van 30.000 for.
  5. John en Mirjam:
    bedankt voor de
    tip! en jullie horen t wel
    als we aangekomen zijn
  6. Netty:
    3 september 2021
    Goede reis morgen en geniet ervan !!!!!
  7. Astrid, Bart en de kids:
    5 september 2021