Dinsdag 5 september 2023

5 september 2023 - Otranto, Italië

Na het ontbijt zijn we op pad  gegaan om een ronde langs de kust te rijden. Het waaide nog steeds hard maar de temperatuur was 28 graden, wel was het bewolkt en piepte de zon er af en toe door. Als eerste zijn we naar Otranto gereden, het meest oostelijk gelegen plaatsje, wat een leuk stadje was dit zeg. We konden de auto makkelijk kwijt op de parkeerplaats vlakbij de zee. Hier had je een mooi uitzichtpunt, het water kwam zover dat je bijna geen strand zag. We zijn toen richting een standbeeld gelopen waar je achter de stadsmuren een wirwar aan straatjes had met winkeltjes en terrasjes, het was er druk en hebben gekeken waar we wat konden drinken, bij Riva 21 wat gedronken en gegeten (pizza). Ik wilde nog naar de kathedraal, hier moest een mooie mozaïek vloer te bezichtigen zijn, gemaakt door een monnik die 2 jaar lang op  zijn knieën heeft zitten plakken. Maar helaas de deur was dicht, dus konden we niet naar binnen. We moesten wel terug naar de auto want de tijd was op en ze liepen te controleren dus liever geen bon. Gelukkig we waren paar minuten te laat maar hadden geen bon.

Daarna zijn we naar Cava di bauxite gereden. Voor 3 euro konden we de auto parkeren en moesten we te voet zo’n 10 minuutjes lopen. Dit is een meertje dat dankzij het aluminium dat hier in de aarde zit, rood kleurt terwijl het water van het meer een groenblauwe gloed krijgt.  Helaas scheen de zon niet dus die groenblauwe gloed hebben we niet gezien. Weer richting de auto begon het te druppelen maar het zette niet door.

We hebben de route langs de kust weer verder opgepakt, de kustlijn was hier rotsachtig en de golven klapte ertegenaan. Mooi om te zien. Bij Santa Cesarea Terme zijn we nog even uit de auto geweest.

Toen door naar het zuidelijkste puntje Santa Maria di Leuca, maar hier aangekomen was er niet veel te zien, alleen de vuurtoren maar die waren we al voorbij gereden zonder dat we het wisten. We hebben bij de supermarkt nog wat drinken, chips en chocolade gekocht en in de auto opgegeten. We hebben nog een stukje route langs de kust gevolgd, maar er was weinig te zien en we waren gaar. Dus hebben we de kortste en snelste route naar huis genomen. Thuis aangekomen een douche genomen en om half 8 richting Nardò gegaan voor wat te eten, dezelfde tent als waar we vrijdag gegeten hebben. Rond 11 uur waren we thuis en vonden we het welletjes. Zo m’n bed maar eens opzoeken.

Morgen houden we een relaxdag.

1. Manon Konings:
    6 september 2023
    Weer een mooie dag. En elke verhaal wordt doorgezet naar Maaike & Isa, Esmee & Rinus en mijn moeder met onze fotos. Reactie van mijn moeder: Mooi om de verslagen te lezen 🤓. Compliment voor Mirjam 🌸
  2. Carry en Don:
    6 september 2023
    Dat ziet er allemaal gelikt uit! Geweldig om later aan terug te denken ook!
  3. Jo:
    6 september 2023
    Prachtige omgeving zeg! Mooi dat rode zand. En die wilde zee! En dat Fata Morgana achtige gebouw!
    Veul plezier nog!