Zondag 11 september 2022

11 september 2022 - Carovigno, Italië

Om half 8 ging de wekker en om 8 uur zou het ontbijt klaarstaan voor ons. Johan en Manon zaten al in de tuin met hun picknick mand. We hebben voor Italiaanse begrippen goed ontbeten alleen de koffie is echt niks. We kregen een koffiekan maar daar zat zo weinig in dat het voor een espresso was, met een sloot  melk erbij ging t nog. Verder waren het voornamelijk zoete dingen. Toen we het bijna ophadden vonden we nog een zakje hier zat kaas worst en ei in… oops

Een uur later zijn we de spullen gaan pakken en naar de auto gaan  brengen. We zijn afscheid van Daniella gaan nemen. Ze wilde ons nog een helft van het bedrag laten betalen maar dat had ik al 2 maanden geleden overgemaakt. Ze verontschuldigde zich, ach geeft niet kan gebeuren. Het was erg druk geweest zei ze. We hebben nog even staan praten en zijn toen gaan rijden. John had al een appje van  het volgende verblijf gekregen wanneer we zouden arriveren. Ja geen idee nog ligt eraan hoe t op de weg is.  Eerst een tankstation gaan zoeken in het dorpje, 1,64 euro de liter, WoW stop en vullen maar, weer dat stomme systeem om eerst 100 euro te moeten betalen en dan weer teruggestort te krijgen, ach wie weet is het wel een fijn systeem maar we zijn er nog niet helemaal aan gewend.

We rijden nu bij Giulianova,  nog 340 km. We zijn nog een keer gestopt voor een bakje koffie en een plasje, daarna weer snel door de auto gaf in de zon 38 graden aan pfffff

Om kwart voor 3 waren we in Carovigno, bij B&B Il Saracena. Johan was uitgestapt om de poort open te doen zodat we de Dam op konden rijden, een klein paradijsje verscholen tussen de olijfboomgaarden. Toen wij de auto uit kwamen hoorde we Johan Nederlands praten en er blijkt nog een NL stelletje (Almelo) te zitten. Die zeiden dat vanmorgen een NL stel vertrokken was. De man van de B&B zei het ook al, hij zei er komen alleen maar Nederlanders hier hoe komt dat toch. Wij zeiden omdat het misschien zo mooi is? Hahaha ja ik denk het.

Hij liet ons de kamers zien en de mannen gingen al vragen of de formule 1 op tv kwam

En ja hoor dus die zaten al prinsheerlijk voor de supergrote tv geïnstalleerd. Toen de start voorbij was hebben we de koffers en andere spullen uit de auto gehaald. Manon en ik hebben ons badpak aangetrokken en zijn naar het zwembad gegaan en hier liggen we nu in alle rust, heerlijk, 30 graden hier nu. Het water was ook lekker we hebben al gezwommen en nu even m’n verslag bijgewerkt en dan ga ik zo in een boek beginnen… de vakantie kan beginnen ( en hij was al begonnen).

Om uur of 7 zijn we naar het stadje gereden en hebben bij restaurant Casa Mia zitten eten, het smaakte ons goed. 1 x pizza, 2 x hamburger en 1 x biefstuk. Nog een heerlijk toetje na. Op de terugweg was het even zoeken hoe we moesten rijden want het zijn allemaal smalle weggetjes met opgestapelde stenen aan de zijkant en flinke gaten in de weg. Nadat de navigatie van Manons telefoon ons 2 x in een doodlopend straat had gestuurd met een blaffende hond achter ons aan, zijn we toch maar de TomTom van de auto gaan volgen, nu deed deze het goed, vanmiddag kregen we ook de gekste weggetjes en het is pikkedonker hier.

Nu ff lekker bankhangen in de gezamenlijke ruimte met de tv aan en dan naar bed

Slaap ze.

1. Arjan & Diana:
    12 september 2022
    Wat een heerlijke 3e dag!! Hoe lang blijven jullie hier? Nou genieten maar weer maar dat komt goed met het zwembad enz Grtjs Arjan & Diana 😍😍
  2. Carry Treffers:
    12 september 2022
    Wat een leuke dag en nu kan het genieten beginnen na die lange reis en weer van die leuke foto' s, maar Johan kijkt wel heel serieus naar z'n bordje eten. Groetjes
  3. John en Mirjam:
    12 september 2022
    we gaan vrijdag hier weg dus nog ff genieten zijn vandaag op stap.
  4. Manon Konings:
    12 september 2022
    Carry ben met serieuze mensen aan 't eten.