Dinsdag 27 september 2022

27 september 2022 - Bussolengo, Italië

Om half 9 zaten we aan het ontbijt, dit keer gekookte eitjes en verschillende hamsoorten en de rest wat er altijd staat.

De belgen zaten er al en de nederlanders kwamen ff na ons binnen. Tijd met de belgen gepraat en fijne vakantie gewenst en we hebben de laatste spullen gepakt en zijn met de auto naar achter gereden en hebben de sleutel afgegeven en de toeristenbelasting betaald, 9 euro. We kregen nog een fles olijfolie die ze zelf gemaakt hebben, olijfbomen genoeg hier.

Om half 10 reden we het terrein af. Eens kijken hoe ver we vandaag komen.

Net gestopt voor een plas en een koffie. we hebben er al 250km opzitten. Op de tolweg is het tot nu toe niet druk dat is wel lekker.

Bij Bologna werd het wel druk op de weg en het werd ook spitsuur, maar file hebben we niet gehad wel een steentje die op de ruit klapte voor mijn gezicht ik schrok me rot, pats ster(retje) in de ruit.

Om half 7 waren we bij onze slaapplek voor vannacht. b&b il Tramonto in Bussolengo vlakbij het gardameer.  Onderweg snel vastgelegd. De eigenaresse Lia was lichtelijk geïrriteerd. Ze had vanalles op Johns app gestuurd hoe we met de code onze sleutel naar de kamer konden krijgen, maar dat hebben we niet gezien, maar ze draaide bij en legde ons toch vanalles uit. We hebben een kamer met 4 bedden… en een mooie grote badkamer.

Nu zo eerst wat gaan eten dan hebben we dat gedaan.

Bij de bierstube festung in Pastrengo gaan eten. Dit was een oud fort op een heuvel. Bij helder weer een mooi uitzicht, maar het was al schemerig.

We hebben lekker gegeten, we waren de enige en later kwamen er meer mensen. Ze eten hier nu eenmaal laat.

Op de terugweg kwamen we langs een tankstation 1,59 de liter dus ff de auto volgegooid. Kunnen we morgen weer door.

En we zagen en groot bedrijf Smurfit Kappa wel bekend bij schoonvader dus ff een foto doorgestuurd.

Nu ff lekker relaxen (expeditie robinson kijken)

1. Arjan & Diana:
    27 september 2022