Zaterdag 24 september 2022

24 september 2022 - Castellana Grotte, Italië

Het ontbijt was al vroeg, 8 uur. We zaten buiten onder de enorme parasol die zowat het hele terrasje bedekte.  De eigenaren (man en vrouw) begonnen vanalles neer te zetten… dat eten we nooit allemaal op… alleen is het een zoet ontbijt, geen ham of kaas deze keer. Wel yoghurt en fruit erbij….  Kort na ons kwam nog een echtpaar buiten zitten, die vrouw begon gelijk te praten waar we vandaan kwamen enz. Zij kwamen uit Colombia en waren met pensioen en waren nu hun droomreis aan het maken. Ze waren 2 en halve maand op pad door zuid Europa. Ze bleef praten op een gegeven moment zei d’r man laat die mensen hun ontbijt eens opeten. Hij ging douchen en zij bleef praten Haha… ze heeft d’r e-mail gegeven en gezegd dat we naar Colombia moeten komen want het is supermooi daar. Wie weet ooit.

Om 10 uur hebben we uitgecheckt en zijn we met onze spullen richting de  parkeerplaats gelopen. Toen weer snel terug voor een souveniertje te kopen voor in m’n kast.

Het dorpje begon al weer vol te stromen met toeristen. Omdat we pas om 4 uur in de volgende b&b kunnen zijn we richting de kust gereden. We hebben bij een rotsig strandje staan kijken en daarna door gereden tot we langs een ander strandje kwamen. Hier zijn we gestopt, badlakens uit de auto en de middag hier doorgebracht. Wel met de kleren aan want het waaide flink, lekker wat gelezen en om  half 2 hebben we de kerkdienst van Ad geluisterd, Johan had ons de link gegeven. Zo waren we er toch een beetje bij.

Na half 4 zijn zijn we gaan rijden naar het plaatsje Castellana Grotte hier net buiten het stadje ligt de b&b Fiano Marchione. We waren met Johan en Manon hier al bij de grotten geweest en nu reden we weer zo’n weggetje in met stenen muurtjes tussen de olijfbomen waar een paradijsje tevoorschijn kwam. We werden hartelijk ontvangen door moeder Tina en haar dochter die Engels kon. Ze checkte ons in en gaf info wat er in de buurt te zien was, maar dat hadden we al gezien. Ze nam ons mee naar onze kamer en dat bleek een Trulli huisje te zijn, kei leuk net als afgelopen nacht. Ze vertelde dat het 2 huisjes waren die in juli klaar waren. Dus nog nieuw en ze zagen er ook mooi uit. We hebben de auto leeggehaald en wat foto’s gemaakt en gefilmd. Bij het zwembad lagen een moeder en dochter uit Brugge. Daar hebben we ff mee gepraat.

Vanavond bij de grotten waar een aantal eettentjes zaten, gegeten bij Terre di Puglia.

Ze hadden eigenlijk geen plaats voor ons maar als we het in een uurtje zouden redden mochten we gaan zitten. Dat hebben we gedaan. Lekker gegeten en op tijd weer de deur uit.

Nu relaxen!

1. Arjan & Diana:
    24 september 2022
    Fijn dat jullie toch een beetje bij de uitvaart van Ad konden zijn. En verder ook een mooie, rustige dag. Op naar morgen. Liefs Arjan & Diana ❤️❤️
  2. Carry Treffers:
    25 september 2022
    Echt prachtig daar en wat fijn dat jullie de uitvaartdienst van Ad goed konden volgen. Liefs pa & ma.