Zaterdag 10 september 2022

10 september 2022 - Porto Sant'Elpidio, Italië

Om 8 uur zijn we gaan ontbijten, heerlijk weer. Daarna even rondje om het hotel gelopen en wat foto’s gemaakt. We hebben onze spullen gepakt de auto weer volgeladen onze penningmeester Manon heeft afgerekend en de TomTom ingesteld op Porto Sant Elpidio, richting de Adriatische kust.

We moesten net tanken maar wat een gedoe zeg, we moesten eerst betalen dat kon tot maximaal  101 euro dus er was 101 euro afgeschreven toen Manon de rekening checkte, terwijl het maar 54 euro was. Wij allemaal vogelen met dat tankapparaat. Johan en Manon naar het loket binnen om verhaal te halen waar nog meer mensen dit probleem bleken te hebben en ondertussen was er een mannetje naar John gekomen met een bonnetje die uitleg kwam geven, naast ons stonden Duitsers die snapten er ook niks van, bleek de hele tank leeg te zijn dus die konden niet eens hun auto voltanken. Maf hoor. Maar alles is opgelost nu. Misschien ook een tip voor hen om het in het Engels neer te zetten dat iedereen het snapt hoe het werkt.

We rijden nu de weg langs het Gardameer en het is verrekte druk hier, constant file schiet niet echt op, gelukkig hebben we een tas vol vreten bij ons :)

Om een uur of 2 zijn we even gestopt om te plassen. Manon en ik liepen de wc binnen gelijk een vent die ons kwam vertellen dat we mee moesten komen en hij zei waar we moesten gaan, net dat we dat zelf niet konden. Ik moest in een wc waar net een vrouwtje uitkwam en die man liep allemaal raar te doen en zei iets tegen dat vrouwtje, zei zij toen tegen mij in t Engels dat ze niet had zitten poepen hahahaha nou ja zeg… WTF!  Manon en ik lachen op de plee, toen we klaar waren liep hij mee naar de deur en wij ja doeiii en wegwezen. Hij dacht wat te vangen aan geld maar heb ik niet bij me.

We hebben bij de Mac een koffie to go meegenomen en buiten met een Hollandse gevulde koek opgegeten in de schaduw want het was 33 graden hier.

Nu zitten we op de weg richting Rimini. Voor de zaterdag is het vrij druk op de weg.

Johan heeft op zijn foon een gedeelte van de 3e training van Max gekeken en John op de hoogte gehouden.

Om kwart voor 5 waren we op onze plek van bestemming B&B Armani’s della Sera in Porto Sant Elpidio. De TomTom kende heel de straat niet maar gelukkig de route app op  m’n foon wel. We moesten toch een smal padje inrijden, gelukkig zonder tegenliggers en we dachten waar rijden we in vredesnaam heen tot we een huis zagen met de naam van waar we verblijven.  Wij stappen uit en kijken een beetje rond tot er een oude man op een grasmaaier het hoekje om komt gereden en zei dat hij z’n dochter wel even ging roepen. Daar kwam Daniella aan, ze heette ons welkom en nam ons mee naar onze kamers. We moesten onze schoenen uitdoen omdat we in een gezamenlijke ruimte stonden waar ook geregeld een baby over de vloer kruipt. Er lagen schone pantoffels klaar voor gasten hahaha….wij op onze sokken een smal ijzeren trapje naar boven waar onze slaapkamer was de Sera d’ Estate. Het zag er knus en gezellig uit met nog een leuke badkamer en een gedeelte waar ze morgenvroeg het ontbijt neerzet, dat kunnen we daar eten maar we kunnen het ook meenemen naar de tuin. Alleen moeten we wel uitkijken dat we ons hoofd niet stoten aan dat lage plafond.  Johan en Manon zitten onder ons in Sera d’ Inverno. Zij hebben een ruime kamer met ook een leuk bad in de badkamer. Daniella nam ons weer mee naar buiten en heeft nog wat dingen uitgelegd en als we vragen hebben kunnen we haar daar, wijzend op een deur, bereiken. Ze zou nog wat restaurantjes via de app sturen naar ons.

We hebben de bagage naar binnen gesleept en zijn beneden in de bank geploft met een drankje dat fietst er wel in na zo’n dagje. We hadden zelfs geen puf om nog naar het strand te rijden want je kon er over de boulevard wandelen.

Daniella heeft een restaurantje hier vlakbij gereserveerd voor ons in Ristorante La Meridiana,  we zijn benieuwd. Wel hebben we doorgegeven dat ze vlees moeten hebben omdat merendeel geen vis lust.

Om 8 uur had ze gereserveerd maar de TomTom kende het adres weer niet, dus met de telefoon toen we bereik hadden die kant op gereden het was vlakbij om te lopen te ver, zij beval het ons niet aan.

We hebben lekker gegeten, 2 x sparerib met friet en 2x de mixed grill die ze op 1 schaal hadden gelegd. Nog een toetje na en over 10en weer richting de B&B.

Omdat we allemaal moe waren hebben we de kamer opgezocht en lekker naar bed, morgen laatste stuk rijden.

1. Arjan & Diana:
    11 september 2022
    Weer heerlijk aan het bikken geweest zien we wel, lekker hoor.
    Morgen een goede reis met het laatste stukje. Liefs Arjan & Diana 😘😘
  2. Astrid, Bart en de kids:
    11 september 2022
    Ziet er weer goed uit allemaal. Geniet ervan en goede reis verder❤️❤️
  3. Don:
    11 september 2022
    Komt helemaal goed met jullie, genieten maar met z'n allen!
  4. Carry Treffers:
    11 september 2022
    Dat was me wel weer een reisdag. Daarna weer heerlijk eten en uitrusten dan kunnen jullie er morgen weer tegenaan. Goede reis verder.