Oostenrijk, zondag 20 augustus 2017

20 augustus 2017 - Attendorf, Oostenrijk

Heerlijk geslapen, de zak met broodjes hing al aan de deur en gisteren had Heidi al een schaal met kaas en vleeswaren gebracht en jam, boter, melk en fruit. De eieren mochten we in de tuin halen, daar zitten twee kippen in een hok en je kunt de eieren zo onder ze vandaan halen, dus verser kon t niet. Ze hebben ook een moestuin waar we tomaten en andere dingen kunnen plukken.

De regen is opgehouden het is nog wel bewolkt maar zeker niet koud. Dus nadat we ons gewassen hadden zijn we buiten op t balkon gaan ontbijten. De schapen op de achtergrond die ons van de nodige sfeervolle geluiden voorzien..... Mèèèèhhhhhh, of Bèèèèhhhhhh, kan nooit zo goed horen met welke letter het begint haha.

Graz staat morgen op de planning en voor vandaag nog ff kijken wat we gaan doen.

We zijn voordat we de hort opgingen eerst door de tuin gelopen, erg mooi aangelegd met een zwembad, sauna..... de zon scheen ondertussen al, dus als we hadden gewild??? De lekkere ligstoelen stonden al klaar.  Nog even bij de kippen gekeken er zat er nog 1 in t broedhok en hij trilde zo met z'n kont dat er misschien wel een ei uit moest komen, hebben maar gauw t luik dichtgedaan, mede dankzij z'n kop die vernietigend ons aankeek ;)

In de auto de TomTom ingesteld op het plaatsje Thal, dit was 10 km verderop, hier is Arnold Schwarzenegger geboren en in dat huis is nu een museum gevestigd. Dus waarom zouden we niet een kijkje gaan nemen. Een mooie route door dit heuvelachtig gebied bracht ons daar. Er was maar een klein parkeerterrein en we hadden geluk er was nog een plekje vrij. Voor het huis stond een groot bronzen standbeeld, dus ff Johnny vastgelegd in ongeveer dezelfde pose. Entree was euro 6,50, ze keken een beetje vreemd op toen ze vroegen waar we vandaan kwamen, want welke Nederlander komt er nu in dit gehucht "Thal". Wij dus!!! Ze legde de route uit hoe we t beste konden lopen er was een gedeelte over z'n jeugd, z'n films, z'n bodybuild jaren en z'n politieke carrière in Amerika. Leuk om t eens te zien, ook heel veel foto's van vroeger en de keren dat hij hier terug was geweest in t dorp en huis. Tegen de tijd dat wij klaar waren werd t al weer drukker, we zijn gegaan naar het volgende museum, welja maken er een gezellige museum dag van. Dit keer t openluchtmuseum Stübing.  Dit was ongeveer 20 minuutjes rijden door weer zo'n  mooi landschap. Bij de ingang kaartje gekocht ( 10 euro) en daar een bakje koffie met een groot stuk gebak op, heerlijk.

De boerenhuizen en boerderijen laten de geschiedenis zien van de boerencultuur in Oostenrijk , het oudste huis stamt uit de Middeleeuwen en is 600 jaar oud. We zijn begonnen aan de route, deze ging omhoog en omlaag, goed voor de beenspieren, het was ondertussen aardig warm geworden. We hebben tot half 5 rondgelopen en toen zat er een gigablaar op m'n hiel, die verrekte pijn begon te doen...snap er niks van, maar goed thuis m'n slippertjes maar weer aan. Op weg naar huis gestopt bij een pizzeria voor een meeneem pizza en nu genieten van t uitzicht op ons balkon met lekker eten. Er zitten hier weinig restaurantjes in de buurt dus vandaar.... morgen maar kijken of we in Graz blijven eten. De rest van de avond lekker niksen.....

1. Carry Treffers:
    20 augustus 2017
    Wat fijn dat jullie nu beter weer hebben.
  2. Mirjam:
    20 augustus 2017
    Gelukkig wel!! want regen ben je snel beu
  3. Arjan & Diana:
    21 augustus 2017
    Je mag ook naar Hank komen hoor, kan je ook de eieren onder de kippetjes vandaan halen . Het ziet er weer leuk uit allemaal en heerlijk weer TOP!!