Vrijdag 9 september 2022

9 september 2022 - Fortezza, Italië

Yeahahhh vakantieeee!

Om kwart voor 5 ging de wekker, alle spullen stonden beneden al klaar. We hebben een worstenbroodje in de oven gelegd en toen die klaar was, was de auto ook voorzien van onze bagage. Met broodje in de hand de auto in en 5 voor half 6 reden we de auto bij Johan en Manon voor, wat passen en meten en we konden vertrekken.

Onderweg een koffie to go en om 10 voor 7 reden we Duitsland binnen.

Om half 10 zijn we gestopt , ff naar de wc en nog een koffie genomen en toen weer door. Het is nu 10 uur en het begint te regenen 19 graden.

We hebben goed door kunnen rijden om half 1 nog ff gestopt voor een curryworst met brood en daarna de laatste km maken.

Kwart voor 3 zijn we Oostenrijk ingereden via Füssen. In dit gedeelte zijn we nog nooit geweest.  Het regende een beetje. Bij het eerste tankstation zijn we eraf gegaan voor een vignet te kopen.

Het was een hele slingerweg in een lange rits van auto’s en campers over de Fernpass door een super mooi gebied, werd wel een beetje misselijk van al die haarspeldbochtjes en jammer van laaghangende wolken en regen, we zijn nog een keer gestopt voor de plee en weer doorgereden.

Rond kwart over 5 reden we over de Brennerpas Italië binnen, na een tijdje verlieten we de snelweg en reden we over de SS12 richting Fortezza, hotel Sachsenklemme, waar we onze 1e nacht zullen verblijven. We hebben ingecheckt en kregen kamernummer 204 en Johan en Manon 203. Het ziet er netjes uit dat wordt tukken vannacht. De man vd receptie heeft gelijk voor ons gereserveerd in het naastgelegen restaurant. Daarna in de stromende regen onze bagage uit de auto gehaald. Foto’s van de buitenkant van het hotel maak ik morgen wel, als het droog is.  Het was praktisch droog toen we gingen eten dus toch snel een fotootje genomen.

Lekker gegeten, Johan had schnitzel en wij 3en een pizza. De mannen hadden ook een biertje uit de brouwerij die bij dit geheel hoorde… ondertussen gingen m’n lenzen plakken want ik had ze al vanaf vanmorgen vroeg in en iedereen was eigenlijk wel gaar, dus hebben we afgerekend en zijn we naar de kamers gegaan. Net ff een douche genomen en nu nog ff relaxen en dan vallen m’n ogen denk ik vanzelf wel dicht….