Rhodos maandag 29 mei 2017

29 mei 2017 - Archangelos, Griekenland

Buiten zitten ontbijten weer, heerlijk.  De muggen hebben John vannacht op bed rijkelijk beloond met bulten op z'n gezicht hahah de mazelen zijn er niks bij...geintje Johnny!

Ondanks dat het weerkaartje regen en onweer voorspelde zijn we toch richting de 7 bronnen ( Epta Pigés) gereden. Dit lag een 3 kwartier rijden hiervandaan. Het weer was goed geen druppel gevallen de wolken en de buien hingen in t binnenland, bij ons huis scheen ook de zon temp was een graad of 24.

Bij de bronnen aangekomen was er natuurlijk bijna geen water en we hebben volgens mij maar 1 bron gezien, het pad wat door de bossen liep werd af en toe onderbroken door omgevallen bomen waar je overheen en onderdoor moest... bijna niet te doen en we zagen dan weer een bordje met nummer boven op een heuvel staan waar je amper tegenop geklommen kon komen...dus na een stukje gelopen te hebben vonden we t wel best..., zal best mooi zijn als er ook flink wat water doorstroomt maar dit was amper iets. Wel kon je door een 186 m lange tunnel lopen maar dan wel met je voeten in t water wat uitkomt in een stuwmeertje, maar dat hebben we niet gedaan. Op t terras wat gedronken, de eendjes met jonkies nog bekeken en daarna de auto richting klooster Moni Tharri genomen, eindelijk!. Toen we hier aangekomen waren brak de zon goed door. Er schijnen nog iets van 16 monniken te wonen. Wederom kostte het geen entree, bijna nergens hier de kerkjes en kloosters dan en de bronnen trouwens ook niet. We waren de enige bezoekers, later kwamen er nog een paar, we hebben wat rondgelopen en foto's gemaakt en zijn toen weer richting het huis gereden...over dezelfde slingerweg als eergisteren alleen nu vanaf de andere kant.

Vlakbij het huis zag John een hert in t hoge gras staan....eer dat ik m'n fototoestel had was ie al weggesprint, ben er nog achteraan gelopen en zag z'n kont achter de bosjes uitsteken maar er lag zoveel troep weggegooid dat ik teruggelopen ben..

Nu zitten we buiten. Het is al weer 10 voor 7, tijd gaat snel. Zo maar weer ergens eten.  Voor morgen kijken we wat het weer doet en of we weg gaan of niet. Hier geeft ie de hele dag zon aan maar in rhodos stad? Regen, dus denk dat we morgen maar hier blijven.

Net weer lekker gegeten...

1. Carry Treffers:
    30 mei 2017
    Weer een mooie dag zo te lezen,wij hebben gisteren een echte luierdag gehouden het was meer dan 30 graden.
    Vandaag een mooie route langs de IJssel gefietst met wat pontjes over en weer (50km). Wij hebben hier gelukkig geen muggen maar wel veel vliegen en die kunnen ook klieren. Groetjes Pa en Ma.
  2. Mirjam:
    30 mei 2017
    Zo te lezen in jullie leuke reacties elke dag hebben jullie het ook prima naar je zin en geniet je volop daar van de mooie omgeving. Veel plezier verder en geniet er van, ondanks de vervelende vliegen hahaha. Groetjes Mirjam & John