Madeira maandag 27 mei 2013

27 mei 2013 - Paul Do Mar, Portugal

maandag 27 mei 2013

Vannacht om half 2 opgestaan, rond 2 uur waren we klaar en zijn we richting Don en Carry gereden. Don gefeliciteerd met zn verjaardag en de spullen ingeladen en op naar het autohotel in Rijsenhout (5 min van Schiphol) het was lekker rustig op de weg.

Tegen half 4 waren we er. We hebben betaald (85,80 euro) en werden met nog een stelletje afgezet op Schiphol. We hadden al online ingechekt dus t enige was nog de koffers afgeven. We waren gelijk al aan de beurt en onze koffers wogen niet te zwaar. De seguritycheck ging ook vlot. Bij de starbucks neegestreken voor een koffie met zelf meegebrachte worstenbroodjes.... Nog een wctje opgezocht en tegen half 6 naar gate D59 gelopen.

Het was er nog niet echt druk, we hadden een plekje gevonden en t wachten was tot we konden gaan boarden (voor onze trip naar Madeira), dit zou 6 uur zijn maar werd 10 voor half 7. In t vliegtuig zat er weer een catweazel op mn plek, hij bleef stug uit t raampje staren en dacht dat ik dan niks zou zeggen, maar moven van mn plaats, hij trok wel een pruimenkop. (die had ie volgens Carry niet hoeven te trekken want die had ie toch al) Heel langzaam grabbelde hij zn spullen bij elkaar en ging omhoog.

We zouden om 10 over half 7 de lucht ingaan maar dat was kwart over 7 geworden, we moesten zo'n end taxien, we zaten bijna in Haarlem.

Het is 3 en half uur vliegen 2787 km. We vliegen nu al een tijdje we zien heel de route al land onder ons dus hoog vliegen we niet komt ook door een bepaalde luchtstroom met meer wind, vandaar dat we lager vliegen. Ze zijn net al langsgekomen met eten en drinken.

Volgens mij heeft er iemand een scheet gelaten t begint gruwelijk te meuren hier, ga bijna over mn nek, bah bah!!!!! John dacht al dat t zn broodje bal was nee dat rook toch anders hahaha.

Op de vlucht tot nu toe horen we al een kind schrijten wat hier voor ons zit, wat rete irritant is. Maar ja wij zijn ook allemaal duf en moe dus dat jochie denk ook.

Verder valt er weinig te melden dus later meer.

De vlucht is eigenlijk verder goed verlopen, op het eind kwamen ze met een spuitbus in de bagagebakken spuiten vanwege de knokkelkoorts, dat stonk lekker. Tegen 10en zijn we geland (Portugese tijd een uur vroeger). Toen we het eiland zagen liggen lag het aan de noordzijde gehuld in wolken de landingsbaan was heel kort en zag je langs de kust liggen. De piloot moest ook keihard remmen om er aan de andere kant weer niet af te schuiven de zee in. En tot onze grote schrik zagen we regendruppels op t raampje vallen wheeeeeeeee, scheen vanmorgen de zon in Nederland regent t hier, maar toen we uit t vliegtuig stapte viel t mee en voelde je niks.

De koffers hadden we vrij snel en zijn op zoek gegaan naar de autoverhuur, maar die konden we niet vinden, John gevraagd aan een vrouwtje van ook een autoverhuur en die zei dat diegene die wij moesten hebben ergens tussen de mensen stond met een bordje dus wij kijken en ja hoor een vrouwtje met onze naam stond daar haha was wel grappig.

Zij heeft de papieren in orde gemaakt en even later kwam er een jongen voorrijden in een lichte grijze Renault Megane station, er konden 3 grote koffers achter in en 1 als schot op de achterbank en dat ging goed. Nog even de auto gecheckt op deukjes/krasjes etc.

John heeft Louise ( van t app.) gebeld dat we er aan kwamen maar ze nam niet op later belde ze zelf terug en wij zaten toen al bij Funchal, zij zou ook komen, het was een klein uurtje rijden en met haar routebeschrijving reden we in 1 x goed. In een klein plaatsje stond ons appartement een huis uit 3 verdiepingen waarvan wij de bovenste hebben en dus gelijk op zee uitkijken met voor ons een soort van eeniemeenie haventje. Rechts van het app komt een waterval de rotsen uit, erg mooi, maar dat moeten we nog van dichtbij gaan bekijken.

Wij zijn naar boven geklommen en de deur was open maar Louise was er nog niet, maar na een 10 minuten kwam ze eraan, ze heeft t 1 en ander uitgelegd en ging toen weer. Het ziet er netjes uit, leuk appartement tv/ dvd speler, internet en een ipod dockstation en een super uitzicht, mooie keuken en 2 mooie slaapkamers en een super badkamer met lekkere grote inloopdouche en verschillende waterstralen.

We hebben onze spullen uitgepakt en zijn daarna naar de supermarkt Pingo Doce in Calheta gegaan een grotere plaats een 10 minuten verderop. Hier alvast eten en drinken ingeslagen en omdat we niet veel ophadden hebben we heerlijke verse harde broodjes meegenomen.

Nog even door wat dorpjes gereden om te kijken voor eventuele restaurantjes. Weer thuis aangekomen zagen we dat we geen koffiezetapparaat hadden, bah zeg dus met zo'n raar rond ding met duwertje koffie zetten, die taak heeft Don op zich genomen en is aardig gelukt. Broodjes gegeten en daarna afgewassen en nu even verslag bijwerken. Natuurlijk hebben we ook de lieve kaarten van het thuisfront gegeven, met nog dank van pa Treffers.

Het zonnetje schijnt naar binnen, na de aankomst vanmorgen met regendruppels en bewolking ziet t er nu goed uit, een graad of 22, maar er staat wel een windje.

Vanavond nog een hapje eten en dan op tijd naar bed, Don en Carry hebben een nacht overgeslagen en wij hebben 3 uurtjes geslapen dus ook niet veel. Zijn wel gaar nu hoor.

Het is nu 5 over 5.

Carry en ik zijn even naar buiten gelopen en hebben wat foto's gemaakt van de haven en waterval. Erg mooi, de zon scheen lekker.

Rond half 9 zijn we naar het naastgelegen dorpje Jardim do Mar gereden en hier hebben we bij restaurant Tar Mar gegeten. Het smaakt goed, (alle vier vlees met friet) en brood met kruidenboter, dat zie je niet vaak in t buitenland. Het toetje was zelfgemaakt ijs en dat was echt super heerlijk. Nog even gebabbeld met de bediende en een koffie op en toen naar huis gegaan, onderweg nog op zoek naar de bakker geweest om te kijken waar deze zat maar we hebben de winkel nog niet gespot, dan maar morgen. De lucht was heel mooi met donkere wolken en verlichting ff gestopt voor wat foto's

Nu is t half 11, nog even wat drinken en dan denk ik dat we t niet te laat maken na zo'n nacht.

Slaap ze!!!

1. Arjan & Diana:
    27 mei 2013
    Have fun lieverds, en dan weer vlug thuis komen ;-)).
    Geniet ervan, jullie hebben het verdient...
    Enne het begin is goed begonnen bij Starbucks, Arjan wil ook zo'n lekker bakkie.....

Veel liefs van ons en dikke xxx jes
  2. Zus:
    28 mei 2013
    Don, van harte gefeliciteerd nog. Vele jaren erbij en een heerlijke vacantie met zijn allen. Groetjes Zus en Frank
  3. Aad & Marianne:
    28 mei 2013
    Hallo Braboos,
    Het ziet er goed uit , lekker een Starbucks heerlijk hoor geniet ervan.

Gr uit Pensacola (Florida)