woensdag 23 augustus 2007

Entree kasteel en museum: euro 14,00

Parkeren: euro 1,70

Souvenirs: euro 33,50

Eten en drinken: euro 84,00

Het heeft flink geregend vannacht echt keihard. Volgens Jenny heeft John hard liggen snurken, ik heb niks gehoord. Ja zij slapen nu bij ons in t gebouw…..

Na het ontbijt zijn we met 4en op pad gegaan met de auto. De ouders van Marc zouden op de kids passen zodat wij een dag weg konden, maar we hadden zoveel op t programma staan dat we morgen ook nog maar wat gaan doen. Als eerste zijn we richting t binnenland gereden naar Finestrat, hier wilde we wat drinken maar er was iets gaande in t dorp want t was keidruk en de politie stond ook t verkeer te regelen. We zijn naar de bron gereden want hier bleek ook een restaurantje te zijn. Oké daar aangekomen zagen we de font del moli, ff fotoshotje, het restaurant bleek alleen op woensdag heel de dag gesloten te zijn…balen….gelukkig had Jenny nog cakejes bij haar en Spaanse crackers, die smaakte ook prima. De tank van de auto was ook aardig leeg en we waren nog steeds geen tankstation tegengekomen, dus zijn we richting Benidorm gereden, hier stonden we dus vast, na een tijd waren we eindelijk de drukte weer uit en kwamen we op weg naar Guadalest een tankstation tegen. Hier ff de auto weer volgegooid. Nog wat lekkers voor onderweg gekocht. Na zo’n 20 minuten rijden waren we in Guadalest, dit zag er leuk uit oude resten van een kasteel op een berg met hieromheen een stadje, met veel winkeltjes. Bij het kasteel had je een mooi uitzicht op een stuwmeer met heel blauw water, dit was supermooi. We wilde de berg op naar het kasteel om vandaar uit het uitzicht te zien maar we konden dit niet 1 2 3 vinden, het bleek dus dat je eerst een museum door moest lopen en dat kwam uit bij de trap die omhoog de berg op ging…was best aardig klimmen dus zweten in dit warme weer. Foto’s gemaakt en genoten van t uitzicht. Weer terug op t pleintje hebben we wat gedronken en een tosti gegeten, dit smaakte prima. Daarna zijn we alle souvenirwinkels afgegaan ze hadden zulke mooie dingen. Ik had leuke gekko’s van hout gezien, die mooi beschilderd waren, maar buiten zou t zo weg zijn (regen), later zagen we ook ijzeren gekko’s en tegen de redelijkste prijs hebben we die gekocht (euro 26,00) ook nog een bamboe ding voor buiten.

We zijn weer naar de auto gelopen, het was al tegen 6en….het begon te waaien en t werd kouder. We zouden in Altea wat gaan eten. Onderweg nog door Polop gereden hier had je ook bronnen. Eerst weer zoeken naar een parkeerplaats

Het was leuk aangelegd op een plein, met allemaal azulejos van plaatsen uit de omgeving en daaronder een bron. Snel wat foto’s en verder.

In Altea aangekomen moesten we zoeken naar de parkeerplaats waar normaal het treintje stopt dus dat was ff rijden en zoeken. Jenny zag allemaal winkels die ze normaal niet zag, nu weet ze waar ze voortaan moet zijn (haha). Eindelijk de auto geparkeerd en moesten we weer naar boven klimmen (trap) pfffff we hadden al wel een jas aangedaan want t was best fris geworden en t waaide hard ook. Boven aangekomen had je een mooi uitzicht op zee . Er stond een kerk met een mooi blauw dak, we zijn er even ingegaan.

Buiten stonden allerlei kraampjes. We zijn wat rondgelopen en zijn toen op zoek gegaan naar een eettentje. Het stikte er van de pizzeria’s maar omdat we dat van de week ook al op hadden vonden we er 1 waar ze ook vlees hadden. John en Marc namen een entrecote en Jenny en ik gingen toch voor een pizza. Het smaakte erg lekker, het toetje ook. Rond half 10 klaar met eten, we zijn nog wat winkeltjes ingegaan. Op t pleintje bij de kerk nog wat koffie gedronken (cappuccino met een rietje???)

Tegen half 11 weer bij de auto en op naar huis, denk dat we rond half 12 thuis waren, Dion en Sterre waren nog op. Even bijgekletst met Maria en Wout en toen naar bed.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl