vrijdag 24 augustus 2007

24 augustus 2007 - Aumont-Aubrac, Frankrijk

991,5 km (totaal 5199,1 km)

Tanken: euro 50,00 ( 50,05 L)

Tol Spanje: euro 51,50

Tol Frankrijk: euro 17,10

Eten en drinken: euro 42,20

1 Overnachting Hotel Chez Camillou 3* te Aumont Aubrac euro 79,50 incl. ontbijt

Om 7 uur opgestaan, de overige spullen ingepakt en koffie gedronken en John nog een broodje op. Marc en Jenny en Wout en Maria waren ook uit bed gekomen, de kinderen sliepen nog. Om 8 uur dan eindelijk weggereden, en uitgezwaaid door de familie Lentjes. ‘T zag er bewolkt uit en t was ongeveer 23 graden.

Onderweg beetje miezer regen gehad maar verder droog alleen geen zon wat wel fijner rijden was. 65 km voor Barcelona nog een koffiestop gehad, veel Marokkanen op de weg in franse auto’s of Nederlandse. Net voor Girona de tank volgegooid en dit was ook net t juiste pompstation de volgende 2 was t keidruk, de benzine is hier goedkoper dan in frankrijk dus iedereen wil zn tank nog volgooien.  Om 10 voor half 3 waren we bij de franse grens. Nog een paar keer gestopt het licht was vrij fel op de ogen ondanks de zon niet echt scheen. Rond 6 uur waren we bij het hotel, we moesten van de weg af en en zo’n 2 km op weg naar dit dorpje lag t. Ziet er van buiten leuk uit, de kamer is schoon maar simpel. Er is zelfs een buiten zwembad, maar t weer is er niet naar. In de auto gaf de temperatuur net 19 graden aan dus best koud…t warmste wat we vandaag hebben gehad  was ook in frankrijk en dat was 27,5 graden. We hebben ingecheckt en kregen kamernummer 39, als we in t restaurant wilde eten moesten we telefonisch reserveren. We hadden de prijzen gezien en t was best duur dus hebben we de auto genomen en in t dorpje zeg gerust gehuchtje gaan kijken, bij een ander hotel hebben we gegeten hier hadden ze ook pizza’s ed. die hebben we dan ook genomen, maar echt lekker vond ik m niet, heb er nu nog t maagzuur van…..(25 euro incl fooi)  beide ouders nog gebeld en rond kwart voor 9 zaten we op weg in de auto naar t hotel hier weer aangekomen was er geen plek meer alles stond bomvol. Dus moest de auto onder aan straat maar aangezien er nog veel spullen inzitten vertrouwen we t niet zo. Later is John nog gaan kijken en er was een plekje vrij dus heeft ie de auto wat dichterbij kunnen parkeren in ieder geval niet meer aan straat. Daarna ben ik gaan typen en John heeft tv gekeken net allebei gedoucht en ons schone bed in morgen loopt om half 8 de telefoonwekker weer af en rijden we naar huis.