Madeira, woensdag 5 juni 2013

5 juni 2013 - Paul Do Mar, Portugal

Woensdag 5 juni 2013

Rond de middag vertrokken richting de hoofdstad daar hebben we de afslag Monte genomen, hier waren we vorige week ook met de kabelbaan, maar nu met de auto.

Bij Monte zelf zijn we doorgereden richting het binnenland naar Ribeiro frio (koude rivier). Onderweg zagen we mooie witten bloemen ze leken op margrieten hele bossen of dat het ook was weet ik niet zeker, ook zat er paars slangenkruid tussen en het rook erg lekker. Aangekomen in Ribeiro Frio had je een levada route van anderhalve kilometer om te lopen naar Balcoes een mooi uitzicht, dit hebben we gedaan, gelukkig hingen de wolken niet in de vallei Metade maar op de toppen van de bergen. Erg mooi en rustig.

Voordat we deze route liepen hebben we nog een forelkwekerij bezocht. Rond 3 uur waren we terug. We zijn doorgereden naar een ander uitkijkpunt op de 2 na hoogste berg van Madeira, Pico de Ariero (1818m) John heeft op een paaltje gezeten wat op het hoogste punt stond. Het uitzicht was mooi wel gedeeltelijk in de wolken gehuld maar dat had ook wel iets.

Nog een drankje en wat gegeten in de bar en het was ondertussen al weer half 5. langzaamaan zijn we weer naar beneden gaan rijden onderweg nog gestopt voor foto's.

Bij Monte nog even gekeken waar de tropical garden is voor eventueel morgen nog te bezichtigen want dat ging om 6 uur dicht en in een uur heb je dat niet gezien.

Eenmaal weer op de snelweg hebben we na een stukje gereden te hebben de afslag genomen naar Cabo Girao. Dit is een uitkijkpunt op de top van de een van de hoogste zeekliffen van Europa.

580 Meter diep en vanaf een glazen ondergrond sta je boven de afgrond naar beneden te turen. Kriebels in de buik en een beetje raar gevoel omdat je denkt dat het glas het gaat begeven met al die mensen erop, maar dat was niet zo (gelukkig).

Na een kwartiertje zijn we gegaan, maar het is altijd een hele toer om hier weer op de snelweg te komen, het staat overal heel slecht aangegeven waar je heen moet, dus het was weer gokken en uiteindelijk hadden we de snelweg gevonden maar wel richting Funchal (de verkeerde kant op), dus de eerst volgende afslag eraf en weer terug erop.

Onze magen begonnen al weer een beetje te knorren en in Prazeres, waar we gisteren ook gegeten hadden, zijn we weer gaan eten, de ober en eigenaar moest al lachen. Hij vertelde dat zn dochter in belgie was geweest, zij werkte ook mee in de zaak en zn zoon ook. We hebben lekker gegeten en toen we weggingen nog afscheid genomen.

Gisteravond hadden we zo'n mooie lucht en misschien hadden we die vanavond weer maar helaas we stonden klaar met het fototoestel en zo mooie roze als gisteren was t nu niet, jammer....morgenavond zullen we het denk niet meer zien.