Madeira, maandag 3 juni 2013

3 juni 2013 - Paul Do Mar, Portugal

Maandag 3 juni 2013

Laat uit bed, ontbeten en wat gelezen en gecomputerd. Over even gaan we de klim hierachter maken naar de waterval die naast ons appartement naar beneden dendert.

Erg mooi om te zien er loopt een padje naar boven dus gaan we daar kijken wat er te zien is. We zien regelmatig toeristen naar boven klauteren dus nu onze beurt.

T was dus een flinke klim, heb tot de eerste waterval geklommen, maar t was bloedheet zo pffffff ik ben teruggegaan en john en carry zijn nog een stukje verder gegaan.

Weer allen beneden zijn we de waterval van dichtbij gaan bekijken, we moesten over een klein scheepswerfje lopen. Don had zich ook bij ons gevoegd en we zijn door het dorpje gelopen (hadden we nog niet eens gedaan) bij een cafeetje tevens ook de bakker hebben we lekker lui in rieten stoeltjes onder het genot van drinken en cheescake bij zitten komen van die klim.

Later in de middag zijn we met de auto naar Ribeira Brava gereden een plaats verderop aan de kust we hadden een slingerroute genomen (waar we nog niet eerder gereden hadden)

In het plaatsje aangekomen liepen we door een tunnel en kwamen we bij een klein haventje waar ze net met iets bezig waren. een groot rond drijvend ding waar netten inhingen, twee duikers maakten het goed vast aan de zijkant en vervingen een kapot stuk net. Een spaanse vrachtwagens had allemaal bakken op zn lader staan. Wij denken dat ze er kweekvis in laten groeien tot ze groot genoeg zijn om uitgezet te worden of voor consumptie, dat weten wij ook niet. Op zee zagen we nog 2 van die dingen drijven.

Uiteraard hebben we het mooie kerkje bezocht, al vond ik m van buiten mooier als van binnen, (hebben wel mooiere gezien). Verder was er weinig te doen en zijn we naar het plaatsje Prazeres gereden om te gaan eten. Hier waren we vand e week ook al geweest, maar helaas het was gesloten. Dus toen maar naar ons eigen dorpje gereden om te kijken of daar iets zat en bij restaurant Sol e Mar zijn we neergestreken. Het meisje wat ons bediende was heel vriendelijk en hebben we gedurende het eten mee gebabbeld als ze weer langs kwam.

Nu is het 10 voor half 10 en zijn we thuis het begint al wat donker te worden. Morgen weer een lange dag voor de boeg dan gaan we richting de noorkust dus hopelijk mooi of beter gezegd droog weer.

1. Arjan & Diana:
    3 juni 2013
    Hey daar, leuke foto's weer en een mooie dag.
    Jullie hebben het goed daar, heerlijk.
    Geniet ze nog ff, liefs van ons xxx
  2. Mirjam:
    4 juni 2013
    Ja het gaat lekker hier, we vermaken ons prima. xxx