zaterdag 4 augustus 2007

Eten en drinken : euro 24,65

Tol: euro 44,70

Tanken: euro 40,00

1 Overnachting Hotel Cristal 3* te Clermont Ferrand euro 79,40 incl. ontbijt + parkeren

Eindelijk dan om 7.35 vertrokken vanmorgen…..de zon scheen al een beetje 17 graden, nog wat post in de brievenbus gegooid en onze reis kan beginnen…

Om 9.41 uur passeerde we de franse grens bij 221,5 km en het was ondertussen al 20 graden, 10.30 uur een eerste koffiestop, stond natuurlijk weer een rij bij t damestoilet, hoe kan t anders, maar ja ik moest toch nodig dus er zat niks anders op dan toch in de rij te gaan staan, daarna ergens ff gezeten voor wat koffie en John had er nog een broodje bij. Toen we terug liepen naar de bus was de rij bij t toilet nog groter er was net een bus met chinezen leeggestroomd. ‘T was wel weer gratis, dat zie je niet vaak meer.

Bij Parijs hebben we file gehad tenminste langzaam rijdend verkeer maar dit duurde best lang… en zo ook op de a71. Op een gegeven moment word je dat beu en de zon bakte op t raam wel airco maar toch…dus weer ff een stop ( 14.50 uur)…. T was niet druk bij t tanken dus gelijk maar volgegooid kunnen we er in ieder geval weer tegenaan morgen… na een half uurtje zijn we weer verdergegaan en reden zo de file weer in hahaha, lekker zeg… maar t bleek dat aan de andere kant een ernstig ongeluk was gebeurd en zal wel weer kijkfile zijn geweest…vandaar…. daarna reed alles door en hebben we goed kunnen doortukken….om half 5 nog een keer gestopt….ogen deden zeer en branderig dus ff eruit een broodje op en wat drinken…was 30 graden…om 17.00 uur weer op weg….

Bij de tol waren we dus ‘t verkeerde poortje ingereden, nou ja verkeerd je kon er alleen met creditcard betalen, maar hij pakte dat ding niet, dus moest er iemand bijkomen en die haalde de pas achter door t apparaat en toen ging t wel…..gelijk beginnen die fransen dan irri te toeteren…ja ja we hebben ons ook al aan jullie rijgedrag geërgerd. Ben geen 1 franse auto tegengekomen zonder kras of deuk…. Best wel een irritant volkje….

Tegen kwart over 6 zijn we de snelweg afgegaan want we waren bij ons geboekte hotel…blij dat we dat gedaan hadden , moesten we wel stoppen anders was je misschien toch nog ff doorgegaan..en t was mooi zo voor vandaag….normaal is 1450 km niks….maar in die hitte is dit wel lekker zo…

Bij t inchecken zei t meisje dat we the best price hadden voor een  kamer….59 euro …ik zag buiten dat ze nu dus 79 euro voor een nacht vragen…ontbijt is 9,50 euro pp dus best wel duur maar goed hebben we hopelijk morgenvroeg fatsoenlijk gegeten als we weer verder gaan….

We kregen 2 pasjes voor de kamer nr. 207…ziet er best leuk uit…alleen schoonmaken kennen ze hier niet volgens mij…t bord en glas van de vorige bewoner stond er nog en t bed was volgens mij ook niet verschoond hier en daar nog een haar ook op de grond…gelukkig lopen we nooit op blote voeten… en ja die ene nacht overleven we ook wel wat erger trouwens is dat John al z’n onderbroeken is vergeten, daar kwam ie net achter toen hij op de wc zat…ik kwam niet meer bij zeg, dat zal hij wel weer hebben….dus ja nu 3 weken lang dezelfde aan hoor…ik hebt m al gezegd…

Gisteravond tig keer gevraagd heb je dit en dit …antwoord was steeds ja en ja….dus oké….neem aan dat je op 37 jarige leeftijd zelf je koffer in kunt pakken hahahaha wie weet ben ik ook nog wat vergeten en moet ik daar nog achter komen…dus ik mag niet lachen eigenlijk.

Het is nu half 8 geweest. J komt net uit bad….we gaan niet meer uit eten we hebben beide geen honger wat voor John wel uniek is aangezien hij altijd wat warms moet , voor mij maakt t niet uit ik ben niet zo’n eter…we hebben trouwens nog genoeg eten bij…dus dadelijk maar aan de bolussen en t suikerbrood of de chips en de pinda’s….we hebben een tv met satelliet en een bank waar we op kunnen hangen dus dat gaat goed komen vanavond…denk wel dat we er op tijd in zullen liggen we zijn beide moe…

Zitten we veel eettentjes hier in de buurt van het hotel…en wat winkels en dat vlak langs de snelweg, dat zie je niet vaak…..

We hebben later nog wat koffie gedronken buiten op t terras…was nog heerlijk weer, t 2e bakske kregen we gratis…. En ik kwam er achter dat ik ook wat vergeten was, namelijk de zonnebrand…maar goed die hebben we zo weer gekocht…. Nu gaan we slapen