Oostenrijk woensdag 22 augustus 2018 Kufstein

22 augustus 2018 - Kufstein, Oostenrijk

Weer heerlijk geslapen en ik kon er moeilijk uit. John was wat sneller deze ochtend, maar na een douche begon ik ook wat bij te komen haha.

We hebben dus de ochtend ook lekker lui besteed door de krant te lezen, wat te spelen op tablet en de persconferentie over de dna doorbraak van Nicky verstappen op tv te zien... daarna zijn we met de auto op pad gegaan in de omgeving.

In Mariastein zijn we als eerste gestrand bij een bedevaartskerkje.

In het dorpje Mariastein  ligt op een rots, de sneeuwwitte kerk en de kapel. Gebouwd in de 14e eeuw door de adellijke familie Freundberger, werd de kerk, na een Marie-wonder in de 18e eeuw, verheven tot bedevaartkerk. Trekpleister voor pelgrims is het prachtige Madonnabeeld in de rijk versierde Gnadenkapelle, die met 142 treden te bereiken is. Breng ook een bezoek aan de vorstenzaal in het kasteel en aan het museum. Er zijn kostbare edelstenen uit de Tiroler geschiedenis te bewonderen zoals de ‘Tiroler Landesinsignien’ met de hoed en scepter van de aartshertog, geschonken door de voormalige vorst Maximilian.

Het was erg warm 31 graden, T zweet gutste ook van onze rug door dat geklim. Het kerkje was vrij smal dus onderweg naar boven kon je steeds door een deur weer wat bezichtigen daardoor viel het traplopen wel mee.

Weer bij de auto aangekomen eerst aan onze flesjes water gelurkt. Heerlijk!.      Miepie ingesteld op Kufstein, dit was niet zo ver rijden... we zagen de burcht al liggen op de berg. De auto geparkeerd in de parkeergarage in 't centrum. We liepen net buiten toen we Gé en Jolanda tegenkwamen, die waren ff snel tussendoor gaan winkelen. We hebben ff gepraat en zijn toen richting de altstad gelopen, hier wat gedronken op een terrasje, daarna door een klein oud straatje (Römergasse) gelopen met mooie muurschilderingen op gebouwen. Even gevraagd waar de ingang van de burcht was, aan de andere kant dus weer terug gelopen, we hadden geluk dat het tot 6 uur open was. Het was 10 voor 5, dus een kaartje (12,50 pp) gekocht en met een snelle kabeltrein naar boven. Daar rondgelopen en van alles bekeken en via de trap weer naar beneden gegaan. Mensen zaten op een tribune op iets te wachten dus wij ook maar neergestreken, toen kwam er een organist in een gebouwtje zitten en die begon na zn toespraakje te pingelen op een orgel en de muziek galmde over het hele stadje volgens mij hahaha. Was wel grappig.

We hoorde 't ook rommelen in de verte dus hebben we besloten niet hier te eten maar thuis. Onderweg op de snelweg kwamen we langs een Landzeit restaurant en hier hebben we wat gegeten. Normaal is het zelfbediening maar nu was het diner a la Carte. We zijn buiten gaan zitten het was immers nog heerlijk weer. Het eten was erg lekker. John een schnitzel en ik kalkoen medaillons met frietjes en groentes.

Toen we ons dorpje binnen reden zagen we mensen in klederdracht en ff later werd er een fanfare opgesteld voor ons appartement. John was nog net op tijd met filmen, daarna bastte er een flinke regenbui los, chèrum die mensen die in die fanfare liepen die waren zeiknat...

de rest van de avond relaxen we!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Coert:
    22 augustus 2018
    Hahaha. Lekker geschreven 👍
  2. Patrick en Monique Pruijssers:
    23 augustus 2018
    Klinkt allemaal weer fantastisch! Landzeit ontbijten wij ieder jaar op weg naar de wintersport, goeie tent, vooral de Strammer Max. Veel plezier nog samen!
  3. Carry Treffers:
    23 augustus 2018
    Weer een mooi verhaal en voor jullie was het weer genieten zo te lezen .
  4. Astrid, Bart en de kids:
    23 augustus 2018
    Leuk hoor. Krijg zin om ook weer eens naar Oostenrijk te gaan. Die fanfares dat is daar regelmatig, die gebruiken ze daar overal voor 😂