Oostenrijk/Hongarije 25 augustus 2018

25 augustus 2018 - Mozsgó, Hongarije

Om 5 voor 7 zaten we bepakt in de auto zonder ontbijt gegeten te hebben, dat doen we onderweg wel. We hadden van Jolanda gehoord dat bij kufstein de grensovergang naar Duitsland het nog al druk kon zijn omdat de Duitsers tegenwoordig streng controleren ivm de aanslagen van de laatste tijd. Dus hadden we besloten een andere route te nemen, totdat miepie ons een bergpas wilde laten rijden, toen hebben we toch maar besloten om de gok te wagen....ondertussen hadden we vernomen dat er op de a10 bij Salzburg 14 km file stond en dat om 7 uur smorgens op zaterdag..... was een vrachtwagen geschaard.

Bij de grensovergang aangekomen stonden inderdaad de politie met geweer op de rug iedere auto te bekijken, maar we konden gewoon doorrijden zonder paspoort te hoeven laten zien... dat viel weer mee.

We zijn om 8 uur gestopt voor een koffie en wat te eten, wat een drukte op de parkeerplaats we stonden al vast op de oprit, er ging een auto weg dus konden we mooi daar staan, waren wel geen echte parkeerplaatsen maar dat deed iedereen.

Na een half uur toen we weer weggingen was het gelukkig minder druk. We zaten net op de snelweg toen miepie ons weer ging omleiden, stond een file op de A8. Een mooie route door het duitse heuvellandschap. Helaas moesten we op T laatst wel de file in, maar dit was weer bij de grensovergang naar Oostenrijk. Aan  de andere kant stond me toch een file, dus dit was wat Jolanda bedoelde... bij onze weghelft ging de file richting de A 10 en die zouden we moeten hebben maar we konden godzijdank de linkse baan aanhouden en reden zo iedereen die eraf moest voorbij. Nu zitten we op de A1 richting wenen en Graz stond er ook bij dus we zien wel hoe ze ons gaat leiden.

Om half 2 waren we bij de Hongaarse grens, veel regen onderweg gehad in Oostenrijk. Om 5 uur bij t huis en pa en ma zaten buiten onder het afdak te wachten.

Savonds in Kaposvar bij de corner ( olifant) zitten eten, lekker.

De komende dagen zal ik weinig te melden hebben denk ik.

1. Astrid, Bart en de kids:
    26 augustus 2018
    Gelukkig, jullie zijn weer veilig in Hongarije aangekomen. Moet ook net lukken dat er op zaterdag zo vroeg al een file is....... Geniet maar van jullie welverdiende rust in Hongarije en dan horen we het wel wanneer jullie weer veilig thuis zijn 😙
  2. Arjan & Diana:
    26 augustus 2018
    Kijk op plaats van bestemming!! Top, nu heerlijk genieten. Lekker aan het zwembad liggen enz.... Grtjs aan Frank en Zus. Liefs 😘😘❤️❤️