maandag 6 augustus 2007

6 augustus 2007 - Granada, Spanje

607 km (totaal 2400,1 km)

Eten en drinken : euro 60,55

Souvenirs: euro 32,40

Tol Spanje: euro 12,95

Tanken: euro 43,00 (40,72L)

3 Overnachtingen Hotel Los Angeles 4* te Granada  euro 65,00 incl. ontbijt   excl. Parkeren 12 euro per nacht.

Zo allebei heerlijk geslapen in dit grote kingsize bed…heb t wel wat koud gehad en er stond toch geen airco aan, maar kamer was goed koud….

Om 8 uur zijn we gaan ontbijten…dit was echt super uitgebreid, wat hadden ze hier veel zeg…we hebben al veel hotels gehad maar dit was toch wel super…en ze bleven dingen bijzetten…er was bijna nog niemand dus we hadden eerste keus…alles was er volop.Na t ontbijt hebben we de auto ingepakt en uitgecheckt daarna met auto uit de parkeergarage gereden, we konden t kaartje van de kamer in een bak gooien..eenmaal op de weg was t welke richting nou….uh ja die van de snelweg de AP7 moeten we hebben richting Alicante…na ff wat gereden te hebben kwamen we op t spoor van gisteren en konden we de reis hervatten…

Het weer was trouwens erg bewolkt en er hingen donkere wolken wat dus later een hevige regenbui veroorzaakte. We zagen ff niks meer en t bliksemde nog ook….

Marc en Jenny landen vandaag in Alicante en zitten dan in El Campello, wij kwamen langs dit plaatsje en aangezien we best op schema zaten, zijn we gaan kijken waar t huis is, dan weten we over 2 weken ook waar we moeten zijn….pffff was best ff zoeken hoor maar we hadden 2 kanten of de linkse kant of de rechtse kant van t plaatsje, dus niet bij de nieuwbouw en die was er maar zat…. We hebben ook gelijk ff getankt, dat gaat best hard zo als je veel rijdt…..Het huis was wel ff zoeken maar we hebben t gevonden…..(calle Vistalmar 1) leuk!! Ze waren er nog niet, we hebben een briefje achtergelaten John heeft m bij de voordeur gestopt, hiervoor moest hij wel over t hek klimmen want alles was afgesloten …

Hierna nog een overheerlijk stuk fries suikerbrood gegeten wat we van oma hadden gekregen en mee hebben genomen op reis ….. heerlijk zeg !!!!

Toen zijn we verder gegaan want ja we moesten nog wel een heel eind rijden naar Granada, al met al ca 1,5 uur oponthoud, maar ja nu weten we wel waar we over twee weken moeten zijn en hoe het er uit ziet, mooi dus …..

Naarmate we dichter bij Andalusie kwamen werd het rustiger op de weg en werd het weer warmer (36 graden als heetst) en we konden dus lekker doorknallen.

Was wel weer zwaar zo in de zon en na drie lange dagen rijden ga je het toch wel voelen, maar ja het is voor een goed doel, onze vakantie namelijk hahaha …..

Na een lange reis kwamen we aan in Granada en wonder boven wonder kozen we op goed geluk een korte directe route en hadden we het hotel snel gevonden ….

Zo John heeft ook een stukje getypt (moest ie van mij haha kon ik ff douchen) lekkere grote douche met 2 douchekoppen…wat een verwennerij ;-)

We hebben ingecheckt en kregen kamernummer 308 met uitzicht op t zwembad…kamers zien er goed uit we hebben aparte hemelbedden….van staal…het hotel is allemaal ingericht met beelden en ornamenten, wat op zich wel chique aandoet….de 2 ouwe brammen van de receptie waren chagrijnig…we vroegen voor een parkeerplek, gelijk mekkeren dat t vol zat bla bla…maar ja waar laat je een auto in een drukke stad…nou toen ineens kon t wel voor 12 euro per nacht …dus hij moest onze sleutel hebben en ging m voor hotel parkeren waar er nog 7 stonden of zo…alles werd opgeschoven zodat ie er tussen kon hahaha.

We hebben alle spullen een plek gegeven en onze badkleding aangetrokken en zijn naar t zwembad gegaan, het was toen ongeveer 6 uur. We zagen nog 2 bedjes en moesten pal in de zon liggen….pfff heet zeg was wel 40 graden zo tussen muren in…t water was lekker van temperatuur meestal vind ik t te koud, maar dit was ff verfrissend zo…we hebben hier tot kwart voor 8 gelegen.

De buitenlanders zijn aardig in de minderheid hier…heb alleen nog maar een engels gezin gezien  de rest zijn allemaal Spanjaarden…

Zo meteen maar aankleden en kijken waar we kunnen gaan eten…is nu al weer 5 over 9…Johnnie ligt op bed tv te kijken…

We zijn net terug 00.05 uur…zijn vanuit t hotel de straat uitgelopen en toen rechts aangehouden beetje richting t centrum voor ons gevoel….hier zagen we een soort laantje met bomen waar veel mensen liepen, dus die kant opgegaan al gauw zagen we winkels en restaurantjes en een hele mooie fontein die verlicht was… rechts ervan was een soort ramblas in t klein…hier waren allemaal terrasjes en winkels waaronder el corte ingles….wij naar binnen voor onderbroeken…die hebben we en nog wel van (Calvin Klein)…toe maar… daarna ff bij de cd’s gekeken en ik heb er pas 2 gezien die ik moet hebben…(David Civera en disco estrella voor Julian), we hebben nog bij de zonnebrand staan kijken maar nu nog vergeten te kopen…dus morgen maar weer….t was 10 uur en ze gingen sluiten dus iedereen moest eruit…we kwamen aan de andere kant eruit dus waar moesten we nu heen…ff gevoel voor richting kwijt…dus op de gok ergens heen gelopen…en we kwamen weer op de ‘ramblas’ uit..hier stonden veel mensen te kijken bij muzikanten…we hebben ff gekeken en zagen toen wat tentjes en bij 1 ervan  hebben we heerlijk gegeten, Argentinian steak house Atahualpa. Ik had spareribs en John een pepersteak en als toetje nog een ijstruffel en john koffie. (43,00 + tip) we kregen nog een plattegrond van Granada en een lolly….daarna zijn we op ons gemak terug naar het hotel gelopen, het is nog hartstikke warm buiten om 10 uur gaf zo’n bord nog 30 graden aan…

Zo meteen lekker slapen ben moe…en morgen willen we de Sierra Nevada op rijden