Kroatië / Hongarije zaterdag 10 september 2016

10 september 2016 - Mozsgó, Hongarije

10 september 2016

Om 6 uur ging de wekker, auw! Dat deed best pijn zo vroeg.
Een uur later kwamen Josko en Renata binnen om de sleutel in ontvangst te nemen, ze bleven maar babbelen, toen moesten we nog mee naar beneden om t app daar te bekijken met 2 slaapkamers. Wilde we eindelijk gaan rijden vroeg hij of we mee koffie gingen drinken bij Kasa haha, nee dus....wij gaan rijden.... ( kwart over 7). Superaardige behulpzame mensen. Voor koffie onderweg stoppen in Skradin, dus dat doen we nu want we hebben nog niks op, althans ik niet.
Het is nu na een uur rijden nog 578 km en de TomTom zegt dat we erom 13.40 zijn ( als we niet te vaak stoppen)
Onderweg nog een bakkie op en nu zijn we ondertussen al bij Zagreb en staan rijen dik in de file voor de tolpoortjes. Wat een drukte, maar we schuifelen vrij snel naar voren via de rechtse kant.
174 kuna ( 23,45 euro)
Nog 218 km rijden. T is nu 11.12 uur dus het gaat wel lekker eigenlijk, maar dit is dan ook snelweg, straks moeten we nog binnendoor.
Update:
Net de grens overgegaan, weer paspoort laten zien en bij de Hongaarse douane moest de kofferbak open, gelukkig hadden we de vluchteling er net uit gezet zeg.

Nou we zijn mooi op tijd thuis voor t voetbal!! Ahum!! Dacht dat we vakantie hadden.

De middag heerlijk doorgebracht aan t zwembad, pizzaatje gehaald, er was een groot feest in Szigetvar, het was heel druk had iets met de strijd tegen de Turken te maken ( ooit lang geleden)  waar dat monument van is. Dit waren ze vorige week ook aan t opknappen en nu kwamen we er vanmiddag langs en liepen er mensen rond en het zag er netjes uit. Vd week eens ff gaan kijken.

Nu bank hangen en tv kijken en nog paar daagjes genieten van het zonnetje!!

1. Don:
    11 september 2016
    Dat wordt weer een vervelend weekje voor jullie! zwembad, zonnetje, koel drankje, etc. Geniet ervan.
  2. Astrid, Bart en de kids:
    11 september 2016
    Super allemaal. Gisteren nog bij ons pa en ma geweest. Toen ik naar huis reed automatisch nog even gekeken of jullie thuis waren haha. En dat terwijl ik weet dat jullie op vakantie zijn. Vast de ouderdom Nou veel plezier nog daar en de groetjes van ons allemaal
  3. Carry Treffers:
    11 september 2016
    Dat wordt nog een weekje genieten en luieren met een natje en een drankje op z´n tijd.
  4. Mirjam:
    12 september 2016
    Yep Kroatië was erg leuk en mooi, nu nog lekker van het warme weer en de pool genieten...en dan einde vd week komen we weer naar huis.