Hongarije dag 1 en 2

12 augustus 2013 - Mozsgó, Hongarije

Zaterdag 10 augustus 2013

Om half 5 opgestaan en om half 6 vertrokken richting Hongarije de auto gaf 15 graden aan buiten.

Het was nog niet druk op de weg en we waren in een uurtje in Duitsland, ook hier was het goed rijden. Op een gegeven moment wilde de auto voor ons naar rechts gaan maar gelijk maakt ie weer een snukbeweging naar links wij schrokken ons rot en mee vliegt er een velg voorbij. We zien een rookwolk en een auto met een caravan de vluchtstrook opknallen en de band van de caravan hing aan flarden te bungelen (klapband), de auto die voor ons die beweging maakt stopte ook dus denk dat die velg vol op de voorkant vd auto is gekomen. Gelukkig niet op de onze want wij hebben al een grote scheur in de vooruit.

Onze eerste plasstop was voorbij Heilbron, toen hadden we zo'n beetje 500 km gereden. Op de parkeerplaats was het druk en we hadden geluk dat er net een auto wegreed. Het zonnetje scheen en na onze plas hebben we op een bankje onze broodjes met ei genuttigd dat fietste er wel in. Na ong 30 minuten zijn we weer verder gegaan we reden de parkeerplaats af en het lampje van de olie springt aan dus moesten we er weer ergens af zien te gaan om t bij te vullen maar er kwam natuurlijk geen parkeerplaats. De eerste afrit hebben we toen maar genomen maar ook daar geen parkeerplek dus bij een bredere vluchtstrook op een brug stil gaan staan en daar de klep open en olie bijgevuld, gelukkig hadden we een fles bij. De reis ging verder goed geen files gehad alleen ff langzaam rijden bij een wegonderbreking. Tegen half 2 waren we bij de Oostenrijkse grens, we wilde ff tanken en een vignet kopen maar we zaten op de verkeerde weghelft en konden er niet meer af dus dan maar het volgende tankstation deze was een 42 km verderop, nu maar hopen dat we niet aangehouden worden omdat we nog geen vignet hebben... Gelukkig is dat niet gebeurd. Na het tanken nog ff wat gegeten in t restaurant. Na een half uurtje zijn we verder gereden en heb ik t stuur overgenomen, wat was t heerlijk rijden in Oostenrijk, helemaal niet druk en lekker relaxed. Bij Kammern (wel bekend als iris) tussen de 2 tol tunnels in zijn we gestopt en heeft John het stuur weer overgenomen, daar hebben we nog even wat gedronken en gegeten buiten in de zon en toen doorknallen naar de grens van Hongarije, we hebben nog even in tweestrijd gestaan wat te doen via Slovenie te rijden of toch maar niet, we hebben gekozen om t niet te doen. Het was al zo goed gegaan dus wat kon er nog mis gaan....

Bij de grens naar Hongarije stonden aan Oostenrijkse kant een stel politiemannen of douaniers we werden aangehouden en ze moesten de paspoorten zien, dit is al een aantal jaren niet meer dus we keken er van op dat er nu wel mensen stonden, maar we mochten gelukkig doorrijden...Om half 6 reden we Hongarije binnen. De reis ging ook hier goed en om kwart over 8 waren we bij ons pa en ma die bij t blauwe dakje zaten. John heeft nog wat gegeten en pa en ma waren al klaar. We hebben nog een koffie genomen en zijn toen richting t huis gereden. Alle spullen naar binnen gesjouwd en met een drankje zitten bijkomen in de bank. Rond kwart voor 12 naar boven gegaan de koffer uitgepakt en hup t bed in. We lagen zo in coma want we hebben pa en ma niet eens meer naar bed horen gaan.

Zondag 11 augustus 2013

Heerlijk geslapen en om uur of 10 wakker, john is er even later uitgegaan en broodjes gaan halen in Szigetvar, de rest lag nog op bed. Even later hoorde ik pa en ma ook uit bed gaan en ik ben daarna er ook uitgekomen en heb lekker gedoucht in de nieuwe douche inclusief muziek. Beneden aangekomen was mn eitje al gekookt en kon ik gelijk bij de rest aanschuiven. We hebben op ons gemak zitten ontbijten. Leon belde nog om te vragen hoe laat we naar Siofok zouden gaan en we hadden afgesproken om om half 3 bij hen te zijn.

We zijn nog even naar het zwembad gegaan en daar hebben we wat gelezen en gezwommen. Op tijd zaten we weer in de auto naar Leon en Claudia, de mannen zouden vanavond naar een voetbalwedstrijd gaan in Szekesfehervar. Om 10 voor 5 waren we in Siofok en hadden we de auto geparkeerd, bij een tentje wat gedronken maar de mannen wilde nog wat eten maar dat ging te lang duren dus die zouden bij de Mac wat nemen. Wij hebben met zn 3en nog wat gedronken en zijn toen naar het winkelcentrum gelopen eerst een kleding zaak aangedaan en Claudia heeft nog een spijkerbroek in de uitverkoop gekocht.

In een schoenenwinkel hebben ma en Claudia nog een paar uitverkoop schoenen gekocht. daarna nog de H & M ingedoken en hier hebben de dames weer wat gekocht en toen hadden we toch wel trek gekregen en zijn we bij restaurant Roxy neergestreken met een pizza hebben we onze buiken gevuld. Deze smaakte goed en het was nog heerlijk vertoeven buiten op het terras om 5 over 9 waren de mannen er ook en die hadden ook nog honger en hebben ook wat genomen. Rond half 11 zijn we vertrokken, Claudia en leon hadden hun auto op een andere plek staan dus zij gingen zelf terug en wij hebben nog een ijsje genomen, van die lekkere zelfgemaakte, smaakte goed. Pa zat al in de ondergrondse in zn auto op ons te wachten. Onderweg naar huis hebben we 4 herten gezien, allemaal stonden ze langs de kant vd weg, goed uitkijken dus want je weet maar nooit. Tegen 12en waren we weer thuis. Nu is het al 1 uur en ligt iedereen op de bank naar het voetbal van vandaag te kijken, behalve ik want ik ben aan t typen en dit is het laatste want ik ga zo naar bed.