dinsdag 7 augustus 2007

7 augustus 2007 - Granada, Spanje

96,1 km (totaal 2496,2 km)

Eten en drinken: euro 49,99

Souvenirs: 94,70

Om half 9 ging de wekker, John is eruit gegaan en ik ben nog blijven liggen...heerlijk geslapen.....daarna ik ook eruit ...en ontbijten....was een grote zaal met stoelen met roze bekleding…grote schilderijen en spiegels aan de muur….ontbijt was goed er lag van alles wat….rond tien uur klaar en naar de kamer gelopen. Onze tas gepakt en op naar de auto…om kwart over 10 zaten we in de auto richting de Sierra Nevada….dit was eigenlijk 1 rechte weg Granada uit…dus heel makkelijk eigenlijk en daarna de borden volgen. Onderweg een paar keer gestopt voor een foto en wat te filmen, een mooi blauw meer. Jammer was dat er geen sneeuw meer lag maar begrijpelijk met dit weer. Bij het bezoekercentrum (Centro de Visitantes del Dornajo) zijn we gestopt en hebben we rondgekeken er waren veel maquettes met natuurvoorwerpen die hier voorkomen….we hebben nog een boek en wat kaarten gekocht. Daarna zijn we naar boven gereden…hier was het dorp Pradollano een ski-oord. Dat was wel te zien aan de liften en de hotels…we zijn gestopt op t punt waar je niet verder kon. Er waren hier meer mensen…. We zijn rondgelopen wat foto’s geknipt en bij een tentje wat gaan drinken, hier zaten dus veel Nederlanders….was wel grappig toen wij wegreden met onze auto, al die koppen kijken….zij waren met Spaanse auto’s.

Op de terugreis zijn we nog richting Guejar Sierra gereden zodat we vlak langs t blauwe meer kwamen…daarna omgedraaid en weer naar t hotel gereden….hier aangekomen zijn we door omhoog gereden om te kijken of we zo bij t Alhambra konden komen, de weg was erg smal en er stonden overal stoplichten maar boven stond een hotel en konden we niet echt verder dus zijn we gekeerd, dus ff kijken hoe we dat morgen doen, was best een steile weg en dat met die hitte..

In t hotel aangekomen zijn we onze spullen boven gaan brengen en richting t centrum gelopen, we moesten bij el Corte Ingles (winkelcentrum) de zonnebrand gaan halen en de cd’s (David Civera, Raul, Enrique Iglesias en Disco Estrella voor Juul, Lucky Twice hadden ze niet of althans de verkoopster kon m niet vinden). Ook zagen we nog een leuke souvenir voor de vitrinekast..een stier geschilderd in mozaïek dus typisch iets van hier… daarna zijn we richting hotel gegaan en onderweg neergestreken op een terrasje en hier hebben we wat gedronken en gegeten. Ik had water en een tosti maar niet met ham maar een soort platgeslagen stuk vlees en sla en gesmolten kaas en John had spaghetti bolognese met een pilsje ( euro 16,95). Smaakte goed denk dat we hier vanavond als er plek is ook gaan eten…het tentje ernaast had een kaart zelfs in t Nederlands haha  grappig…dat zie je niet echt veel in zo’n stad…

In t hotel aangekomen spullen weggebracht en naar t zwembad gegaan… John was al gegaan en had al 2 ligbedden apart gehouden…naast ons lag een ouder stel, toen die man uit t zwembad kwam ging zn vrouw een foto maken dus hij ging er helemaal voor staan en hield opvallend zn buik in en terwijl ie dat deed keek ie mij aan, ik moest er om lachen en hij schoot zelf ook in de lach, zn zwembroek kwam ook nog eens tot zn navel….zn vrouw zag dat we lachten en moest ook lachen….ik hoorde dat t Duitsers waren, later kwam hij vragen waar we vandaan kwamen…ik had al lang gezien dat ie contact zocht of wilde praten….ff gebabbeld….rond 7 uur naar de kamer….hier lekker gedoucht en hieraan zitten typen… daarna zijn we weer naar t centrum gelopen om te gaan eten….t tentje van vanmiddag zat helemaal vol…DAMN!!! Dus doorgelopen en op zoek naar iets anders, de tent van gisteren was dicht en de pizzeria die ernaast zat was nu open en gisteren dicht… ik heb een pizza op met 4 soorten kaas ( 4 quezos) , erg machtig natuurlijk kon m niet eens op maar wel heel lekker…John had een pizza met ham, gehakt (la pinta), totaal euro 28,00 met fooi…toen wij op t punt stonden om weg te gaan kwam er net een grote familie aan…dus hadden ze weer werk…toen wij er zaten waren we maar met 2en…en volgens mij waren de eigenaars Marokkaans, later kwam de moeder langs helemaal ingepakt met hoofddoek en jurk tot op de grond hahaha en ze praatte ook Arabisch toen….

We zijn door t steegje teruggelopen naar t hotel en in de bar hebben we nog wat gedronken….maar t was erg rustig hier…het is half 12 nu en we zijn op de kamer…beide moe…dat heb je wel na zo’n dag met luieren en bezichtigen…

Morgen kijken we wel hoe laat we wakker worden ontbijt is tot half 11 …

Mijn man ligt met de afstandbediening in zn hand met voetbal op de tv te slapen…en hij snurkt ook nog zachtjes hahah…gezellig!!!

Dan ga ik me ook maar naar bed…heb toch niks meer te melden…morgen weer een dag.