dinsdag 14 augustus 2007

14 augustus 2007 - Sevilla, Spanje

110,5 km (totaal 3164,9 km)

Eten en drinken : euro 67,07

Souvenirs: euro 72,00

3 Overnachtingen Hotel Becquer 4* te Sevilla euro 56,80 excl. ontbijt  14,00 pppd en parkeren euro 14,00pd

Om half 10 waren we eruit daarna lekker nog ontbijten en rond 11 uur zijn we richting Real Escuela Andaluza del Arte Ecuestre gelopen ( de koninklijke Andalusische school voor paardrijkunst) hier zouden we om 12 uur een show bijwonen genaamd  “de dans van Andalusische paarden”. De kaartjes hadden we al via internet besteld, dus we hoefde niet in de rij en konden ze gelijk afhalen.

Helaas mochten er geen foto’s gemaakt worden en ook niet gefilmd maar het was erg mooi. Je hebt altijd mensen die t toch proberen…dus de vrouwtjes die alles in de gaten hielden hebben nog al eens tevoorschijn kunnen komen om te zeggen dat t niet mocht…

Er zat nog een 10 minuten pauze in…en tegen half 2 was het afgelopen…iedereen stormde naar t winkeltje of de plee…we hebben nog een dvd gekocht  van de show dus ik maak daar wel foto’s van via de pc….dan heb ik ze toch nog.

Daarna zijn we richting hotel gelopen en hebben we de auto gepakt, rond 14.00 vertrokken richting Sevilla, op weg naar de snelweg kwamen we een el Corte Ingles tegen, dus wij gestopt en naar binnen gegaan ik moet immers lucky twice nog hebben (cd). Wij naar de cd afdeling, John gevraagd maar nee ze hadden m ook hier niet…verdorie straks heb ik m helemaal niet…we hebben wel nog Natalia en Luis Miguel gekocht beide waren afgeprijsd (totaal euro 13,15).  Toen richting de supermarkt gelopen voor spaghetti van Heinz, maar ook deze hadden ze niet. Dus hebben we een koffie met een soort bladerdeegpuddingbroodje gegeten….dat was lekker..

We hebben nog een reep chocolade en een fles water gekocht. Daarna op naar de auto en op richting snelweg…. We bleken dus niet de tolweg te hebben genomen maar de binnendoor route..ook prima…. In Sevilla aangekomen was t weer ff zoeken natuurlijk maar al gauw zaten we in de goede richting en zag ik bepaalde dingen die op loopafstand van ons hotel lagen. Alleen hoe komen we bij t hotel. We zagen de straat te laat dus moesten we weer een eind omrijden omdat alles 1 richtingsverkeer is…eenmaal weer in de straat zagen we t hotel niet eens…dus weer omrijden de 2e keer eens goed opletten en wat zachter rijden en ja toen zagen we t maar zaten we op de verkeerde rijbaan dus gedaan wat niet mocht maar we stonden voor het hotel, wat een blauwe zone was…snel ingecheckt en gevraagd of de auto geparkeerd kon worden en dat was prima we moesten links en dan weer links. Ik zei tegen John dat ik wel ging lopen, maar in de 2e straat links was niks te zien en John was al doorgereden en toen zag ik dat er een bordje op de muur hing van het hotel met een grote deur…dus ik de weg op en zwaaien naar John die al weer aan t einde van de straat stond maar hij zag me niet dus hij moest weer een rondje  rijden. Toen ie er weer aankwam stond ik al te wijzen van toch deze kant… gebeld of ze de deur openmaakte en toen naar beneden rijden….de man van de garage zou de auto weg zetten. We hebben m toch niet meer nodig voorlopig.

Alle spullen eruit gehaald en op zo’n wagentje gezet wat we zo de lift in konden rijden en op naar de 3e verdieping kamernummer 322. Mooie kamer en badkamer. Alle spullen neergezet en ff t hotel bekeken. Op t dak was een zwembadje…erg klein maar we een supermooi uitzicht op de kathedraal en la Giralda. Maar daar komen we morgen ofzo nog wel…. Ff t hotel op de film gezet en richting t centrum gelopen, bij Burger King neergestreken en wat gegeten. Ons hotel ligt al in t centrum…Weer op weg kwamen we langs een kerk en mooi dat die was in de kleuren oranje met blauw dus we zijn binnen gaan kijken…wow heb er al veel gezien maar zoals deze??? Alles was beschilderd binnen….foto’s gemaakt staat op 1 foto weer veel orbjes op niet normaal meer….

Daarna zijn we verder gelopen door de stad, veel winkels niet normaal en een el corte Ingles…4 stuks maar liefst, alles heel uitgebreid en verspreid vandaar zoveel van deze zaken… bij 1 hadden ze cd’s wij weer gevraagd of ze Lucky Twice hadden en het vrouwtje zei al nee, een man hoorde dat en zei ja die hebben we wel en ging zoeken…en inderdaad hij had m…ik moest er 2 hebben voor Julian ook….ikke happy!!!!  Kostte maar euro 13,95 dus niet duur…koop er van de week nog 1 voor op Ebay te zetten. Daarna nog ff wat rondgelopen, John heeft een nog een riem gekocht en bij ons hotel beneden buiten nog wat gedronken, toen snel gedoucht en op zoek naar een eettentje. Lijkt wel dat we steeds later gaan eten t was al half 11. maar we hebben een tentje gevonden….t eten was normaal niet super en ook niet slecht…ik had een entrecote met pepersaus en John een aardappelsalade vooraf en een spaghetti en een caffee solo na…

Daarna zijn we teruggelopen naar t hotel…alleen namen we een verkeerd straatje waardoor we weer ergens zaten wat we niet kenden maar we hadden een plattegrond bij, even gekeken en toen zagen we dat we niet ver weg zaten onderweg kwamen we nog een man en een vrouw tegen en die man begon op zn engels of er een pub of een bar ergens zat op de route die wij net gelopen hadden….dus wij zeiden van niet echt….maar toen vroeg hij can i ask you where you from? Wij zeiden NL aha great zei ie we are from Australia, I said that’s far away from here, hahaha yes zei ie en moest lachen….en zei nice meeting you en liep weer door en wij ook….vlak bij t hotel zit een ijstent met heel veel soorten eigen gemaakt ijs, t was al half 1 maar t was echt keidruk binnen, en lekker ijs dat ze hadden daar….mmmmmm heerlijk. Ik had caramelslagroomijs…in een bekertje dat hebben we buiten op en toen zijn we naar t hotel gelopen, de man van de receptie was heel aardig en lachte allemaal. Toen we vroegen hoe laat t ontbijt was verstond ik m niet eens hahaha ik verstond certien maar hij zei 30 past 10….van 7 tot half 11 is t ontbijt. Nu is t 5 over half 2…en ik ga nog ff kijken wat er morgen hier te zien is en dan slapen ben moe.