italie maandag 4 september 2017

4 september 2017 - Merano, Italië

Wederom heerlijk geslapen en om half 10 pas gaan ontbijten.... daarna ff gekeken wat we zouden gaan doen, gecheckt wat t weer op verschillende locaties zou zijn. En besloten om naar Merano te rijden een 85 km verderop.

We zaten net een kwartier op de snelweg dat de borden boven ons aangaven dat we file kregen omdat er een ongeluk gebeurd was....welja... weer file!! Hier toch zeker wel tijdje ingestaan en zo waren we dan ook een uur later dan gepland in Merano, waar we bij kasteel Trauttmansdorff zijn gaan kijken met zijn mooie botanische tuinen. Dankzij het milde klimaat groeien er hier planten uit de hele wereld. Ook was dit ooit de favoriete winterresidentie van keizerin Elisabeth (Sissi). Die miep heeft ook overal gezeten ;) . Entree was 13 euro pp en daar zat ook het regionale toerismemuseum bij, hier wordt informatie gegeven over 200 jaar toerisme in Merano en Tirol. We zijn rondgelopen dan weer omhoog en omlaag, nog een soort van Skywalk opgeweest van waar je een mooi uitzicht had over het geheel. De meeste planten waren al op z'n eindje qua bloei, wel nog veel mooie dahlia's. De temperatuur was perfect, niet koud en niet te warm een graad of 23.

Tussendoor nog koffie met gebak op... en weer verder gelopen best nog groot hier... ook nog een kas met tropische planten en orchideeën bekeken, hele mooie orchideeën in allerlei kleuren..... daar was ook een apart gedeelte met beestjes... hele grote sprinkhanen, wandelende takken, hagedissen, grote kevers, en de giftige blauwe pijlgifkikker. Als laatste door t museum gelopen, dit was wel leuk om eens te zien.

T was al half 6 geweest toen we weer richting auto liepen. Het parkeerterrein was al aardig leeg. Na een dik uur waren we in Terlago en zijn we doorgereden naar een Eettentje in t plaatsje omdat die bij ons hotel de rest vd week gesloten is. We hebben lekker gegeten en t werd ook aardig druk. Weer terug in t hotel wat gedronken in de bar en daarna richting boven....

Slapen nu t is al weer 00.31 uur.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Carry Treffers:
    5 september 2017
    Mooi park we zijn er ook geweest. Heb je ook een foto gemaakt bij Sissi op het bankje ?
  2. Mirjam:
    6 september 2017
    Ja, zeiden we nog tegen elkaar...... toch apart dat pa en ma hier ook hebben gelopen hahaha
    Hebben veel foto's, maar soms ook te druk om een fatsoenlijke foto te kunnen schieten