Hongarije dag 6 en 7

16 augustus 2013 - Pécs, Hongarije

donderdag 15 augustus 2013

Na t ontbijt met zn 5 en hebben we alvast t 1 en ander klaar gemaakt voor de bbq van vanmiddag. Ma heeft t vlees gemarineerd, ik heb t fruit gesneden en later de sla klaargemaakt en pa heeft t slaatje in elkaar geflanst. John is het gras gaan maaien en Aart heeft met zn boek voor in de tuin gezeten en later lag hij lekker te dutten binnen in de stoel, ach ja daar is vakantie voor he.

Toen we goed en wel bij t zwembad zaten te lezen hoorde we ineens VOLLUKK!!! bleken t Joop en Thea met Lisa te zijn. Zij waren de drukte van thuis ff ontvlucht. Na een dik uur zijn ze weer vertrokken omdat ze wisten dat we gingen bbqen en volk kregen. Tegen 4en kwamen Annet en Wim en even later Leon, Claudia en Jair.

Het was gezellig, hebben lekker gegeten en gelachen.

We lagen rond middernacht op bed.

vrijdag 16 augustus 2013

vanmorgen gewekt door t gestommel beneden, pa en ma gaan richting huis, we hebben bij ze aan de tafel gezeten toen ze dr ontbijtje zaten te eten, daarna uitgezwaaid (kwart voor 10). Daarna hebben wij gegeten op ons gemak, de was nog opgehangen en rond de middag zijn we via Orfu naar Pecs gereden. Het was bloedheet, we hebben de auto in de Arkad gezet en zijn eerst naar de mediamarkt gelopen ik had nog 2 cd's op mn lijstje staan maar helaas die hadden ze niet, ik heb nog wel 3 andere gekocht, deze hebben we daarna in de auto gelegd en op naar de ijssalon, hier hadden we alledrie een heerlijke coupe. Deze smaakte erg goed. na ff lekker gezeten te hebben zijn we richting de mooie kerk met de 4 torens gelopen, helaas was niet alles toegankelijk zoals we ooit eerder gezien hadden met Ju & Jo. Maar binnen kon je toch nog vanalles zien. Een jongen zat midden in de kerk op een orgel te spelen wat keihard galmde. Door de hitte zijn we om de stadsmuren gelopen en kwamen in het centrum op het plein weer uit, hier nog rondgelopen en wat dingen gezien en toen op een terrasje gezeten want we hadden al weer gruwelijke dorst. De saloon waar we wilde gaan eten was dicht (net als vorig jaar) jammer dus. Eerst maar een drankje genomen, er zat nog een Nl stel. Rond 6 uur waren we weer bij de auto en tegen half 7 kwamen we in Szigetvar aan bij de pizzeria. Hier was het aardig druk. We hebben lekker gegeten, ik een pizza en de heren een pasta.

Rond een uur of 9 waren we weer thuis en hebben we een spelletje zitten doen "Triominos" erg leuk, soort van domino maar dan in 3 hoekjes. John heeft een keer gewonnen en ik, terwijl wij t nog nooit gespeeld hadden. Denk dat we rond 1 uur naar bed gingen nog ff de candy crushjes weggespeeld en toen was t tegen 2en dat we gingen slapen.

1. Carry Treffers:
    18 augustus 2013
    Hopelijk gaat het nu goed, weet al wat er fout is gegaan, had niet op reactie plaatsen geklikt en zonder pa er zelf achter gekomen.
    Wat leuk dat jullie met Aart ook bij Sulejman zijn geweest, het is een mooie foto, maar die ijscoupes in Pécs zien er ook heerlijk uit.
    Was gisteren gezellig op de verjaardag bij Ome Adri en hij had jullie kaart gekregen. Gaan straks nog even naar Oma.
    Geniet nog maar van de vakantie.
    Liefs Don en Carry.
  2. Mirjam:
    18 augustus 2013
    Hey paps en mams,

Bedankt voor de reactie en ja het is nu prima gelukt.
    Waren leuke dagen met Aart en heeft hem zo toch een beetje vakantie en wat afleiding gegeven in deze vervelende tijd.
    Ijscoupes zagen er niet alleen lekker uit, maar ik kan je verzekeren dat ze ook heerlijk waren haha !!!
    We moesten gelijk terug denken aan de keer dat we daar met jullie en de andere ouders zaten voor het trouwen.
    Nu nog lekker enkele dagen samen hier relaxen aan het zwembad en dan door naar het mooie Oostenrijk.

Liefs en dikke kus

Mirjam & John